نماینده مرم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالانه ۷۵۰ هزار بشکه مایعات گازی در کشور تولید می‌شود گفت: ۸۹ درصد از روستا‌های دامغان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ابوالفضل حسن‌بیگی در آئین عملیات اجرایی گازرسانی به روستا‌های دامغان اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و تکمیل پروژه‌های روستایی مهم‌ترین رویکرد دولت و مجلس برای حفظ جمعیت روستانشین است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بالغ‌بر ۸۶ درصد از روستا‌های دامغان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های گازرسانی این رقم به ۸۹ درصد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی برای گازرسانی به دو روستای مهماندویه و طرزه از توابع شهرستان دامغان آغاز شد.

وی از تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح خبر داد و گفت: تکمیل این طرح سهم ویژه‌ای را در حفظ جمعیت روستایی در این منطقه دارد و باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

حسن بیگی بابیان اینکه در دو سال گذشته ۲۰ روستای دامغان با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار برای تشکیل شورای اسلامی و دهیاری ارتقا یافتند یادآور شد: رونق مناطق روستایی ازجمله سیاست‌های دولت برای ایجاد توسعه پایدار در کشور است.

وی بابیان اینکه سالانه ۷۵۰ هزار بشکه مایعات گازی در کشور تولید می‌شود ابراز داشت: این در حالی است که ایران در حوزه تولید گاز در پالایشگاه‌های کشور قادر به تولید سالانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب است و باید برای ارتقای این توانمندی تلاش مضاعف شود.

نماینده مردم دامغان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: با توجه به کمبود آب و خشک‌سالی باید نسبت به اصلاح الگوی کشت کشاورزی در سراسر کشور و به‌ویژه مناطق کویری ازجمله استان سمنان اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: امسال برای تولید ۱۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور برنامه‌ریزی‌شده است و این در حالی است که سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون تن بود.

انتهای پیام/ پ

روشن شدن شعله گاز در روستاهای دامغان

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Georgia
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
شاید باورتون نشه ولی قرن 21