برای گردش آخر هفته به پیشنهاد ویژه باشگاه خبرنگاران جوان سفر کنید تا خاطره خوبی در آلبوم بهاری شما ثبت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برای رهایی از دود و دم شهر تهران و رهایی از مشغولیت‌های روزمره، باید آدرس مکان دیدنی و تفریحی خوبی را در اختیار داشته باشید تا حال و هوای تازه‌ای برای شروع هفته کاری جدید به دست بیاورید.

باشگاه خبرنگاران جوان از اوقات فراغت شما غافل نبوده و بسته گشت و گذار را برای آخر هفته شما در نظر گرفته است تا سهمی در لبخند شما داشته باشد.

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان، بوستان زمزم است که در سال 1366 و  با مساحت 53 هزار و 353 مترمربع در ناحیه 2 منطقه 17 شهر تهران احداث شده است و در حال حاضر یکی از بوستان‌های دیدنی پایتخت به شمار می‌رود.

آن طور که گفته می‌شود، بوستان زمزم پیش از اینکه به شکل بوستان در آید، یک باب باغ شخصی بود که با موافقت مالک آن و با تغییر کاربری که ایجاد شده است، در حال حاضر به فضایی تفریحی و شاد برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها تبدیل شده است.

وجود قبور مطهر شهدای گمنام در بخشی از بوستان زمزم نیز  منجر به حضور و جذب تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به این پارک شده است و در مناسبت های مذهبی در جوار مزار شهدای گمنام، مراسم و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.

آخرین جمعه بهاری  خرداد را در بوستان زمزم سپری کنید

پوشش گیاهی بوستان زمزم

در تشریح پوشش گیاهی بوستان زمزم می‌توان به درختانی چون اقاقیا، زبان گنجشک، نارون و درخت چنار که در بسیاری از بوستان‌های شهر تهران وجود دارد، اشاره کرد که در نقاط مختلف پارک به چشم می‌خورند.

این بوستان از فضای سبز متمرکز و زیبایی برخوردار است و علاوه بر درختان فوق انواع درختچه‌های تزئینی و گل‌های زیبا بر جذابیت و چشم نوازی این بوستان اضافه کرده است و بسیاری از اهالی پایتخت را در سایر روزهای هفته به ویژه در ایام تعطیل به اینجا می‌کشاند و گاهی هم با همکاری خانه سلامت محله، مسابقات مختلفی برای اهالی و گروه‌هایی چون سالمندان، کودکان و زنان برگزار می‌شود.

آخرین جمعه بهاری  خرداد را در بوستان زمزم سپری کنید

امکانات رفاهی بوستان زمزم

بوستان زمزم از امکانات رفاهی و تفریحی نسبتا خوب و مناسبی برخوردار است و از جمله این امکانات بوستان می‌توان به وجود زمین بازی ویژه کودکان، زمین ورزشی (فوتبال، والیبال و بسکتبال)، کتابخانه، آبنما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سرویس بهداشتی، بوفه و مواردی از این دست اشاره کرد.

اگر قصد دارید که پایان هفته را با خانواده و کودکان و فرزندان خود در بوستان زمزم سپری کنید، نگران سرگرمی و بازی فرزندان خود نباشید، فضایی که برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است، فضایی مناسب برای بازی های کودکانه به شمار می رود.

آخرین جمعه بهاری  خرداد را در بوستان زمزم سپری کنید

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران برای رفتن به بوستان زمزم

بوستان زمزم در منطقه 17 شهر تهران و در خیابان تقوایی، خیابان زمزم واقع در محله زهتابی احداث شده است و برای رفتن به این پارک بهترین مسیر، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و به ویژه استفاده از مترو است.

پس از سوار شدن به قطار درون شهری در تهران، وارد خط 3 مترو شده و سپس در ایستگاه زمزم از قطار پیاده شوید و با یک پیاده روی کوتاه خود را به بوستان زمزم برسانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.