شرکت اپل تصمیم گرفت برای جلوگیری از نفوذ نیرو‌های پلیس آمریکا به iOS ۱۲ با ابزار هکینگ، نسخه جدیدی از آن را ارائه دهد.

iOS 12 به پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌ها بود که نیروهای پلیس آمریکا و همچنین هکرها از دستگاهی به نام GreyKey برای دسترسی به اطلاعات کاربران اپل و یا سارقانی که توسط پلیس دستگیر می‌شدند، استفاده می‌کردند اما با آپدیت جدیدی که توسط اپل برای iOS 12 ارائه خواهد شد، دسترسی نیروهای پلیس هم از این دسترسی مسدود خواهد شد.

این آپدیت قابلیتی به نام USB Restricted Mode نام دارد که با این ویژگی، در صورت باز نشدن قفل گوشی طی یک ساعت گذشته، آیفون تمام ارتباطات خود از طریق پورت USB را قطع می کند. وقتی که یک ساعت بگذرد، پورت USB فقط به عنوان شارژر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. یعنی پلیس زمان بسیار اندکی برای استفاده از دستگاه GrayKey دارد. این ویژگی جدید به نسخه‌های توسعه دهندگان iOS 12 و iOS 11.4.1 اضافه خواهد شد.

گرچه این موضوع از لحاظ سیاسی حساسیت زاست، وجود چنین قابلیتی هر نوع خطری را که از طریق پورت لایتنینگ ایجاد شود از بین می‌برد و تکنیک GrayKey یکی از آنهاست. اپل این اقدام را در جهت امنیت کلی اعلام کرده و نه مقابله با مجریان قانون چرا که بسیاری از هکرها هم برای هک کردن حساب‌های کاربران از اپل استفاده می‌کردند.

در بیانیه اپل آمده است: «ما مدام در حال قدرت بخشیدن به حفاظ امنیتی در همه محصولات اپل هستیم تا از مشتریان در برابر هکرها، دزدان هویت و نفوذ به داده‌های شخصی‌شان محافظت کنیم».

انتهای پیام/

برچسب ها: اپل ، اخبار فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار