مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: ترکیدن لوله اصلی آب باعث تخریب و آبگرفتگی منازل و آسیب دیدن سه نفر شد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت: ساعت 04:44 بامداد امروز با اعلام خبر ترکیدگی شاه لوله اصلی آب، تخریب و آبگرفتگی منازل مسکونی و همچنین محبوس شدن یک نفر داخل خودرو در اثر سقوط دیوار به سامانه 125 بلافاصله امدادگران ایستگاه‌های 15، 4، 7، 5 و 24 سازمان آتش‌نشانی اصفهان به همراه معاون عملیات سازمان، مدیر و افسران کشیک وقت و همچنین عوامل شهرداری، اورژانس شهر و اداره آب، برق و گاز راهی محل حادثه واقع در بلوار ارغوانیه اصفهان در کوی آزادی شدند.

وی با اشاره به این‌که اکیپ اول آتش‌نشانی در کمتر از 4 دقیقه به محل رسیدند، افزود: پس از رسیدن اکیپ به محل شاهد تخریب دو منزل که با کاربری کارگاه مورد استفاده قرار گرفته شده بود و آبگرفتگی تعدادی از منازل مسکونی و همچنین محبوس شدن راننده خودروی پراید در اثر سقوط دیوار و محبوس شدن تعدادی از سکنه منازل مسکونی مجاور در منزل خود به دلیل آبگرفتگی بودند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ادامه داد: با حضور به موقع و رشادت آتش‌نشانان و با مدیریت واحد معاون عملیات سازمان در همان لحظات اولیه بلافاصله اکیپ اعزامی با توجه به اولویت‌بندی ابتدا نسبت به آزادسازی راننده محبوس‌شده پس از برداشتن آوار از روی خودرو اقدام کردند؛ حال عمومی راننده رضایت‌بخش است و تنها از ناحیه کمر دچار حادثه شده بود.

وی در ادامه مطرح کرد: بلافاصله اکیپ‌های دیگر اقدام به جستجو در آب و نجات افراد گرفتار در آب کردند، در همین راستا در زیرزمین یک منزل مسکونی خانمی به دلیل سن زیاد و شرایط فیزیکی نامناسب امکان خروج از منزل را نداشته بود که اکیپ اقدام به نجات وی کردند. 

شریعتی خاطرنشان کرد: پس از اطمینان کامل از محبوس نبودن اشخاص در زیر آوار و منازل مسکونی، اکیپ اعزامی بلافاصله نسبت به تخلیه آب با استفاده از پمپ‌های کفکش و اسپیکو اقدام کرد و مکان به طور کامل ایمن‌سازی شد، در ساعت 8:55 نیز مکان جهت رفع عیب لوله تحویل عوامل اداره آب شد.

وی در پایان بیان کرد: در این حادثه تنها سه نفر دچار حادثه شدند که فقط جراحاتی جزئی به آن‌ها وارد شده بود و حال هر سه نفر مساعد و رضایت‌بخش است؛ علت این حادثه به عهده کارشناسان آبفا شرکت آب و فاضلاب اصفهان بوده و هم اکنون علت آن تحت بررسی است. 

در این حادثه 5 نفر، یک مرد 46 ساله، 3 زن 43، 42 و 29 ساله و یک دختر نوجوان 15 ساله مصدوم شده و آسیب جزئی دیدند که به بیمارستان فارابی منتقل شدند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.