مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این اداره کل آمادگی داردتا بعد از عید فطر در تابستان هم طرح خدمات‌رسانی ویژه‌ای به گردشگران در جهت افزایش و تقویت گردشگری و آمادگی کامل به جهت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی به گردشگران را داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری  پیرامون تمهیدات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اصفهان در خصوص خدمت­‌رسانی به گردشگران همزمان با عید سعید فطر و آغاز موج جدید سفرهای تابستانی اظهار کرد: با توجه به تعطیلات دو روزه­ عید سعید فطر و تعطیلی مدارس طبیعی است که موج جدید سفرهای تابستانی شروع شود؛ این آمادگی از جانب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد تا بعد از عید فطر در تابستان هم طرح خدمات‌رسانی ویژه‌ای به گردشگران در جهت افزایش و تقویت گردشگری و آمادگی کامل به جهت زیرساخت‌ها و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی به گردشگران را داشته باشد.

وی با تأکید بر برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی مهم و آماده بودن مجموعه‌ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان و شهرستان‌های استان افزود: شهرستان‌های استان اصفهان در مناطق غرب و جنوب استان به‌ صورت طبیعی تابستان‌های خنکی دارند که آماده پذیرایی و خدمت‌رسانی به مسافران خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های پیش رو در ایام تابستان گفت: برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های متفاوت از جمله جشنواره کباب گلپایگان از هفته آینده روز 31 خرداد ماه آغاز خواهد شد، همچنین افتتاح 4 واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان گلپایگان از دیگر برنامه‌های تابستانی این شهرستان است.

وی اذعان داشت: در این سال‌ها تحرکی بین شهرستان‌ها به لحاظ نمادسازی بر پایه گردشگری و رویدادی ایجاد شده است، تلاش شده که هر شهرستانی یک رویداد را در شهرستان خود بر اساس ظرفیت‌های طبیعی و سوغات مطرح کند که این رویدادها در تقویم گردشگری ملی هم به ثبت رسیده است.

اللهیاری شهر اصفهان را محور اصلی گردشگری خواند و بیان کرد: شهرستان اصفهان به‌ عنوان مهم‌ترین فرصت گردشگری در استان اصفهان و همچنین کشور است به‌ طوری‌که جاذبه‌های تاریخی آن شهرت بین‌المللی دارد و از محورها و مقصدهای مهم گردشگری به‌ حساب می‌آید.

وی در پایان متذکر شد: در اصفهان رویدادهای فرهنگی را با مشارکت شهرداری باید توسعه دهیم و به گردشگری شب توجه ویژه‌ای کنیم به‌ گونه‌ای که ساعات پویایی و نشاط شهر افزایش یابد، برنامه‌ریزی‌هایی هم در این زمینه انجام‌ شده است؛ این برنامه‌ها در محورهایی مثل چهارباغ، میدان امام و پل‌های تاریخی با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

توجه به گردشگری شب در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.