سایت معتبر « اسکای اسپورت »، در آستانه دیدار تیم های ملی ایران و مراکش در مرحله گروهی جام جهانی 2018، نقطه قوت دو تیم را خط دفاعی قدرتمندشان دانست.

به گزارشخبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در اولین بازی خود در رقابت های جام جهانی 2018 از ساعت 19:30 به مصاف مراکش خواهد رفت.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در این اینجاجام جهانی 2018) دنبال کنید.
سایت اسکای اسپورت با انتشار گزارشی ضمن تحلیل شرایط دو تیم نوشت:

مراکش برای اولین بار در جام جهانی با ایران  بازی خواهد کرد دو تیم روز جمعه (امروز) از گروه B جام جهانی 2018 به مصاف هم خواهند رفت.

مراکش و ایران که دارای کارنامه دفاعی قدرتمندی هستند بازی اول خود را در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ برگزار خواهند کرد.

مراكش تنها تیمی بود كه در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 منطقه آفریقا حتی یک گل هم نخورد، ضمن این كه ایران در 9 بازی پیاپی در مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا دروازه خود را بسته نگه داشت، و تنها در دو بازی آخر خود برابر سوریه، 2 گل خورد.
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ایران، می گوید بازیکنانش از تمرین خسته هستند و فقط می خواهند مسابقات را شروع کنند.
علیرضا جهانبخش، مهاجم ایران با زدن 21 گل برای آلکمار هلند فصل گذشته را به عنوان بهترین گلزن اردویژه با به پایان رساند. حکیم زیش، بازیکن مراکش، هم که در باشگاه آژاکس بازی می کند، با 21 پاس گل عنوان بهترین پاسور را در لیگ هلند به دست آورد.

کارلوس کی روش، کمک مربی پیشین منچستر یونایتد و اروه رنارد، سرمربی پیشین کمبریج یونایتد، در پی آن هستند که تیم های خود را از یک گروه سخت که شامل پرتغال و اسپانیا نیز می شود، هدایت کنند.
ایران در این بازی بدون سعید عزت اللهی بازی خواهد کرد، در حالی که تردیدهایی هم در مورد میزان آمادگی مهدی طارمی و اشکان دژاگه وجود دارد.

مراکش امیدوار است که نبیل دیرار آماده باشد. دیرار به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه ساق پا، دو دیدار گذشته این تیم مقابل اسلواکی و استونی را از دست داد.

مراکش و ایران هرگز در جام جهانی با هم بازی نکرده اند. آنها فقط یکبار با یکدیگر روبرو شده بودند، که آن بازی با تساوی پایان یافت.

مراکش برای پنجمین بار به جام جهانی راه یافته که اولین حضور آنها در این رقابت ها پس از سال 1998 است. آنها هرگز فراتر از مرحله یک هشتم نهایی (1986) نرفته اند، و در چهار دوره قبلی سه بار در مرحله گروهی حذف شده اند.

ایران برای اولین بار دو بار متوالی به مسابقات جام جهانی صعود کرده است. با این حال، آنها هرگز به مرحله حذفی نرسیده اند، از 12 بازی خود تنها یک پیروزی 2-1 مقابل ایالات متحده آمریکا ( 21 ژوئن 1998) به دست آورده اند. سه تساوی و هشت شکست داشته اند. 
کارلوس کی روش سومین بار متوالی و دومین بار با ایران است که به عنوان سرمربی در مسابقات قهرمانی جام جهانی شرکت می کند. بهترین عملکرد او در سال 2010 بود، که پرتغال را به جمع 16 تیم برتر رساند اما در این مرحله مقابل اسپانیا (قهرمان نهایی جام) شکست خورد و حذف شد.

بیشتر بخوانیم:


انتهای پیام/


گزارش اسکای اسپورت از دیدار ایران و مراکش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار