کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نیروهای اروپایی در سوریه به علت تلفات و خسارات بالا قطعا از سوریه خارج می شوند.

آمریکا با فشار به متحدان خود آنها را وادار به حضور در سوریه می‌کندعلی اصغر زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور نیروهای نظامی ایتالیا در سوریه اظهار کرد: با توجه به تحرکات نیروهای کرد متمایل به دولت مرکزی سوریه و موفقیت های کسب کرده طی چند روز اخیر؛ دولت ایالت متحده آمریکا به بمباران مواضع کردها در منطقه الحسکه سوریه روی آورد و نیروهای مسلح خود را در این منطقه دوباره به کار گرفت و طی یک پروژه نیروهای ایتالیایی را به منطقه الحسکه سوریه اعزام کردند.

وی گفت: می توان گفت آمریکا، کشور های متحد خود را برای اعزام نیرو به سوریه تحت فشار قرار داده است. آمریکا برای تأمین هزینه های عملیات نظامی که طی جنگ 7 ساله در بحران سوریه متحمل شده، متحدان خود را تحت فشار قرار داده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی سوریه، ماندگاری نیروهای غیربومی به خصوص نیروهای اروپایی جز خسارت و تلفات برای آن ها سودی نخواهد داشت. خروج بخشی از نیروهای اروپایی از سوریه به خاطر بالا رفتن میزان تلفات و خساراتی بوده است که در بحران اخیر متحمل شده اند و همچنین امریکا در سوریه احساس تنهایی می کند.

وی افزود : آمریکا با فشار به متحدان خود آنها را وادار به حضور در سوریه می کند؛ قطعا حضور ایتالیا در سوریه نیز بیش از دو الی سه ماه طول نخواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مک
۲۲:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
همه آتیش ها از گور ترامپ بیرون میاد
آخرین اخبار