همزمان با تلاش عربستان و قطر برای خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه، یک مقام ارشد آمریکایی این دو کشور را به اعمال تحریم تهدید کرد.

آمریکا متحدانش را به تحریم تهدید کرد/عربستان نباید اس-۴۰۰ بخردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، یک مقام ارشد آمریکایی به عربستان و دیگر متحدان واشنگتن هشدار داد که نباید تجهیزات نظامی روسی بخرند.

«دیوید شِنکر» نامزد پست معاون وزیر خاجه آمریکا در امور خاورمیانه، می‌گوید عربستان و دیگران متحدان آمریکا نباید تجهیزات نظامی روسی از جمله سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را خریداری کنند.

وی همچنین تهدید کرد اگر عربستان و متحدان دیگر بخواهند تجهیزات نظامی روسی بخرند،‌با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد.

این مقام آمریکایی درعین حال تصریح کرد: من با متحدانمان کار می‌کنم تا آنها را ترغیب کنم  از خرید تجهیزات نظامی روسی منصرف شوند چرا که به احتمال زیاد تحریم خواهند شد، یا بیانی دیگر به عربستان سعودی خواهم گفت که این کار را انجام ندهد.

به نوشته اسپوتنیک، این اظهارات «شِنکر» به قانون کاتسا یا «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» اشاره دارد که اگر قطر و عربستان بخواهند سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را بخرند تحت این قانون تحریم خواهند شد.

دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا، اوت ۲۰۱۷ قانون کاتسا را امضا و اجرایی کرد. براساس این قانون، آمریکا اجازه دارد تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهایی اعمال کند که به نفع بخش‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه فعالیت می‌کنند. همچنین کسانی که درگیر تعاملات مالی و تجاری با این نهادهای روسی باشند تحریم می‌شوند.

انتهای پیام/

هشدار مقام ارشد آمریکایی به عربستان درباره خریه سامانه اس-400 روسیه

برچسب ها: عربستان ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار