رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از اختصاص ردیف اعتباری در قانون بودجه سنواتی به نگهداری و مرمت بافت تاریخی یزد خبر داد.

حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزددر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به قرار گرفتن شهر تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی از سوی یونسکو گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت استان، ردیف اعتباری در قانون بودجه سنواتی به این مهم اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداری و مرمت بافت تاریخی یزد را درفهرست نقاط و مناطق برخوردار از اعتبار منظور شده برای حفاظت و آماده سازی و مرمت آثار ثبت شده کشور در فهرست جهانی قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت با اظهار اینکه این اعتبارات بصورت ملی در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قرار می‌گیرد ابراز خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذب این اعتبارات قدم‌های موثر در جهت حفظ بافت تاریخی برداشته شود.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۹۶ در اجلاس کراکوف لهستان، حدود ۲۰۰ هکتار از عرصه بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی قرار داد.

انتهای پیام/ ا

رديف اعتباري به نگهداري و مرمت بافت تاريخي يزد اختصاص يافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.