معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: بعد از رکود ۵ ساله افزایش قیمت مسکن هنوز با نرخ تورم سالیانه کشور فاصله دارد.

بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی را ندارند/ افزایش قیمت مسکن با نرخ تورم فاصله داردپروانه اصلانی معاون دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگارمسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نرخ تورم سالیانه کشور ۹ درصد بوده است، گفت: طبق آمارهای ارائه شده نرخ تورم سالیانه در بخش مسکن ۱۲ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه از اردیبهشت سال ۹۶ تا اردیبهشت سال ۹۷ حدود ۳۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: میزان نرخ تورم در فرودین ماه ۱۰.۴ درصد و در اردیبهشت ماه ۱۱ درصد بوده است.

اصلانی با بیان اینکه افزایش قیمت در بازار مسکن اتفاق عجیبی نیست، گفت: مسکن در ۵ سال گذشته رکود سنگینی داشته بنابراین این رشد قیمت طبیعی است.

معاون دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی تأکید کرد: از سال ۹۲ تا ۹۷ نرخ تورم در بخش مسکن ۱۰.۳ درصد و در بخش اجاره ۱۶ درصد بوده است.بنابراین افزایش قیمت مسکن در بازار هنوز کمتر از نرخ تورم واقعی است.

وی با‌ بیان اینکه سیستم بانکی کشور توان پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را ندارد، افزود: تسهیلات صندوق پس انداز یکم نقش موثری در بهبود وضعیت مسکن دارد و با کاهش نرخ سود تسهیلات میزان متقاضیان دریافت افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۷
وقتی سیمان و میله گرد گرون شده انتظار دارید خونه ارزون بشه وقتی خیار کیلو ۵ هزار تومنه انتظار چه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
کاملا موافقم که سایتهای فروش اینترنتی مسکن (مثل Wall و Horn) به دلیل عدم نظارت و کنترل، در نابسامانی قیمت مسکن تهران و نفوذ دلالان و افزایش طمع فروشندگان و ناآرامی بازار مسکن نقش بسیار مخربی ایفا کرده اند. لطفا شما کارشناسی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
قیمت مسکن واقعا سر به فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
وجود سایتهای فروش مسکن که در آنها فروشنده ها سلیقه ای و بدون کنترل و نظارت، واحدهای آپارتمانی خود را به فروش میرسانند، نقش بسیار مخربی در جوّ افزایش قیمت مسکن در تهران داشته است. لطفا این موضوع را توسط یکی از خبرنگاران خود بطور جدّی و کارشناسانه پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
دوره آمار و ارقام دادن و نمودار نشان دادن تمام شد، این حرفها دیگر خریدار ندارد! بیایید کنار مردم ببینید واقعیت چیست! در این یکسال که وام مسکن یکم داشتم هر ماه که میرفتم بنگاه املاک میگفتند قیمت منطقه متری یک میلیون رفته رویش! بعد یکسال نتوانستم یک خانه 50 متری بخرم الان که اصلا نمیتوانم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
این حرف نشان میده که این آقا اصلا در میان مردم نیست و از دل مردم خبر ندارد! این آمار و ارقام را چه کسی به ایشان داده است؟! قیمت مسکن متاسفانه خیلی خیلی بیشتر از این درصدها افزایش داشته است! دردمون را به کی بگوییم؟!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام مسکن مهر اگر ادامه داشت و نقص های ان را کارشناسی میکردند همه مشکلات مسکن برطرف میشد اقایون هیچ کاری که نکردن مسکن مهر را هم خراب تر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
معاون دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی تأکید کرد: افزایش قیمت مسکن در بازار هنوز کمتر از نرخ تورم واقعی است.
ببخشید دیگه من حتما پیگیری میکنم که قیمتهارو ببرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
البته تورم در جیب شما شاید کمتراز 9درصد باشد ولی برای مردم بدبخت با درامد ماهانه که شاید پول توجیبی یک روز بچه های شما نیست بسیار بالاست. نه مردمو گول بزنید نه خودتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
احتمالا خودش بساز بفروشیه که چند تا برج آشغال سر هم گرده و الان هم فقط نوک دماغش رو میبینه تا این جور مدیرایی داشته باشیم همینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
اقا لطفا در مورد مسکن نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
عید سعید فطر مبارک
با حساب ساده و سرانگشتی مشخص می شود که یک کارگر با حقوق بالا در مدت 5 سال چقدر می تواند پس انداز کند تا افزایش ناشی از گرانی مسکن راجبران کند
آیا با این وضعیت افزایش قیمت مسکن طبیعی ست؟!
پس می توان گفت بازم جا داره که قیمت مسکن گران تر بشه
بهتره نظری ارایه شود که بعضی ها از آن سوء استفاه نکنند
اینکه گفته شده رشد قیمت مسکن طبیعیه جای سئوال دارد متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
یکی از آشناها یه دختر بچه سه ساله داره وقتی عصبانی میشه میگه.

تو یکی دیگه دهنتو ببند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
آها
یعنی باید از این هم گرون تر میشد،
میفهمید دارید راجع به چی حرف میزنید؟؟ یکی از اساسی ترین نیازهای آدمیزاد که در کشور من برای من جوان دست نیافتنی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
اینکاره نیستید
آهن و سیمان و آجر و و ۰۰۰۰۰ گران می کنید
نمی گویید با این کار ها مردم بدبخت را کارتن خواب می کنید
آخرین اخبار