معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: 70 درصد از کودکان حاضر در مهدهای کودک کشور، در سن پیش دبستانی هستند.

۷۰ درصد کودکان مهدهای کودک کشور در سن پیش دبستانی قرار دارندحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک سراسر کشور حضور دارند،اظهار کرد: ۷۰ درصد از این کودکان در سن پیش دبستانی قرار دارند.

وی افزود: مهدکودک جایی است که به لحاظ فضای فیزیکی و چیدمانی، به طور کامل برای خردسالان و همچنین کودکان در شرف ورود به مقطع پیش دبستانی مناسب سازی شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: زمانی که کودکان 6 ساله یا مقطع پیش دبستانی را در کنار دانش آموزان مقاطع بالاتر همچون پنجم و ششم در مدارس، یکجا قرار می‌دهیم، معضلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

مسعودی فرید با اشاره به شرایط کنونی مدارس و کنار هم قرار دادن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دیگر پایه ها تاکید کرد: یکجا بودن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی با سایر دانش آموزان مقاطع بالاتر در مدارس، کاری غیر اصولی است و مسئولان بهزیستی بارها نسبت به این مسئله اعتراض خود را ابراز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سبک فعلی آموزشی (سبک شش، سه،سه) سبکی اشتباه و غلط است و در اثبات این موضوع باید به نکاتی مهم توجه کرد، افزود: دانش‌آموزان مقاطع بالاتر همانند مقطع ششم دبستان نباید در کنار سایر دانش آموزان مثل دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی قرار گیرند، چراکه دانش آموزان مقاطع بالاتر به بلوغ رسیده‌اند و از بسیاری از مسائل نیز آگاه هستند.

مدل آموزشی فعلی غلط است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مدل قدیمی آموزشی (سبک پنج، سه، چهار) مدل بهتری برای دانش آموزان بود و نباید اجازه دهیم که مخاطرات و آسیب‌های دوران بلوغ دانش‌آموزان به دانش آموزان کوچکتر و مقاطع پایین تر منتقل شود.

مسعودی فرید تاکید کرد: تغییر سبک آموزشی در خصوص مقاطع تحصیلی، بدون تحقیق و مطالعه کافی انجام شده و این موضوع بارها در محافل مدیران و معاونان آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و هیچ کدام از مسئولان تاکنون نتوانسته‌اند توضیحی قانع کننده در خصوص تغییرات سبک آموزشی ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن توجیه مناسب و دلیل قانع کننده برای اجرای مدل آموزشی (شش، سه، سه) موضوعی واضح است و اصلاح نظام آموزشی فوق امری ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار