معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان خراسان جنوبی از فعالیت ۲۰ سازمان مردم نهاد جوان در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مهرور معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان خراسان جنوبی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح خانه جوان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت جوان خراسان جنوبی ۲۰۲ هزار و ۶۶۴ نفر است،گفت:۲۰ سازمان مردم نهاد جوان در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.


وی افزود:خانه جوان خراسان جنوبی محلی برای هم افزایی همه جوانان با علاقمندی‌های متفاوت است.

 

مهرور گفت:نباید این تصور ایجاد شود که خانه جوان برای فعالیت سمن‌های خاصی مجهز شده است چرا که این مکان را برای همه جوانان در نظر گرفته‌ایم.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تجهیز کامل خانه جوان خراسان جنوبی ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد،ادامه داد:تلاش سازمان بر خرید یک زمین در منطقه‌ای مناسب برای ساخت یک خانه جوان با فضایی وسیع تر است که ساخت آن سه و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه در سازمان‌های مردم نهاد جوانان سن مدیر سمن باید بین ۱۵ تا ۱۹ سال باشد،افزود:هر سازمان مردم نهاد باید هفت عضو اصلی،دو عضو علی‌البدل و حداقل ۳۰ نفر عضو فعال داشته باشد.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان خراسان جنوبی گفت:در حال حاضر ۲۰ سمن فعال جوان در خراسان جنوبی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، گردشگری، محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی و ازدواج فعالیت می‌کنند.

 

مهرور اظهار کرد:در حال حاضر جمعیت جوان خراسان جنوبی ۲۰۲ هزار و ۶۶۴ است و بر اساس قانونی باید به ازای هر ۵ هزار نفر یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد.

 

وی بیان کرد:تا سال ۱۴۰۰ باید هر سال به ۸ سازمان مردم نهاد مجوز فعالیت بدهیم و امیدواریم این سازمان‌ها بتوانند تأثیرگذاری لازم را در حوزه اجتماعی و فرهنگی و علمی در جامعه داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و امور جوانان خراسان جنوبی یادآور شد:با افتتاح خانه جوان خراسان جنوبی علاقه‌مندان می‌توانند همه‌ روزه در دو شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از امکانات خانه جوان شامل دفتر مشاوره،میز کار سمن‌ها،اینترنت و کافه کتاب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار