به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیراله خادمی ، نقش آزادراه ارومیه –تبریز را در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی حیاتی دانست و گفت: استان آذربایجان غربی به وسیله کوهها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخشهایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سالهای گذشته و 40 کیلومتر آن در سال 96 به بهرهبرداری رسید و هماکنون قطعه 4 این آزادراه به طول 35 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 76 درصد مراحل نهایی اجرا را طی میکند.
خادمی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت : در حال حاضر 376 نفر نیروی انسانی و بیش از 150 دستگاه ماشینآلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها 164 نفر در قطعه 4 به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه- تبریز که یکی از پروژههای اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت: نقش این محور در توسعه اقتصادی استان های آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقه ای و رونق سایر بخشهای اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاههای منطقه نیز نقش آفرینی می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش 125 کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهرهمندی از این آزادراه عنوان کرد.
انتهای پیام/