وزیر امور خارجه روسیه معتقد است حل مسائل و مشکلات شبه جزیره کره به سختی با همکاری دوجانبه آمریکا و کره شمالی حل می‌شود.

لاوروف: مشکلات شبه جزیره کره به سختی با همکاری دوجانبه آمریکا و کره شمالی حل می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است حل مسائل و مشکلات شبه جزیره کره به سختی با همکاری دوجانبه آمریکا و کره شمالی حل می شود.

لاوروف در یک کنفرانس خبر گفت: علی‌رغم اهمیت حل مسائل بین آمریکا و کره شمالی، شامل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و تضمین های امنیتی در این منطقه، آنچه واضح به نظر می رسد این است که مسائل آنها به شکل دوجانبه به سختی حل می شود. سایر کشورها دائما خاطر نشان کرده‌اند که روند صلح واشنگتن و پیونگ یانگ باید به ایجاد یک نظام صلح، امنیت و ثبات در سراسر آسیای شمال شرقی منجر شود.

وزیر امور خارجه روسیه، تصمیم آمریکا برای تعلیق رزمایش نظامی مشترک در شبه جزیره کره را گامی در جهت حل مسائل این منطقه دانست و افزود: تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص عدم برگزاری تمرین نظامی مشترک با کره جنوبی، حل مشکلات شبه جزیره را تسریع می کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز سه‌شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در سنگاپور، یک سند جامع مشترک امضا کردند. در این سند، واشنگتن متعهد به ارائه «تضمین‌های امنیتی» شد. همچنین رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد در ازای این تعهد، خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار