ببببعضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: طرح پارلمان اصلاحات مخالف نظر رییس دولت اصلاحات نیست چرا که به منظور انسجام و کارآمدی اصلاح طلبان در نظر گرفته شده است.

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صحبت های اخیر عبدالواحد موسوی لاری نائب رییس شورای عالی سیاست گذاری درباره پارلمان اصلاحات اظهار کرد: کلیات طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به تصویب رسیده  و در حال حاضر پیرامون جزییات ،ساختار و شیوه کار محل بحث قرار دارد و قرار بر این است که احزاب عضو در  شورای هماهنگی  درباره نحوه کارکرد این پارلمان پیشنهادات خود را به کمیته سیاسی شورا  ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

حکیمی پور تصریح کرد:تاکنون چند حزب سیاسی پیشنهاد خود را درباره نوع کارکرد پارلمان اصلاحات ارائه داده اند که در جلسه پیش مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی طرحهای پیشنهادی تمام احزاب اصلاح طلب عضو در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پارلمان اصلاحات به تصویب خواهد رسید.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان درباره این مساله که آیا ممکن است که  با روی کار آمدن پارلمان اصلاحات شورای هماهنگی جبهه  اصلاحات و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به حاشیه بروند خاطر نشان کرد: قرار نیست که پارلمان اصلاحات جایگزین نهاد دیگری شود و در واقع ساز و کاری است که کاملتراز دیگر سازمان های اصلاح طلبی عمل خواهد کردو بر تصمیمات راهبردی و اساسی جریان اصلاحات تمرکز می‍‌‌کند تا  دایره  افراد دخیل در این تصمیم گیری ها جامعیت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: شورای عالی و پارلمان اصلاحات توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روی کار آمده اند لذا با توجه به تجاربی که در طی سالهای اخیر کسب کرده ایم معتقدیم شورای عالی علاوه بر نقاط قوت ضعفهایی نیز دارد و باید تلاش کنیم که کاستی ها کم شود به همین دلیل لازم است تا ساختار جدیدی به وجود بیاید.

حکیمی پور در واکنش به برخی صحبتها مبنی بر این که پارلمان اصلاحات مقابل خاتمی قرار می‌گیرد تصریح کرد:بی شک  نظر بزرگان جریان اصلاحات در تایید پارلمان اصلاحات موثر خواهد بود  و این گونه نیست که این طرح مخالف نظر رییس دولت اصلاحات باشد. چرا که به منظور انسجام و کارآمدی اصلاح طلبان در نظر گرفته شده است.

 گفتنی است  ؛عبدالواحد موسوی لاری درباره طرحی که اخیراً در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با عنوان پارلمان اصلاحات به‌تصویب رسید، اظهار کرد: این پارلمان در حقیقت یک تشکیلاتی است که بعد از شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری به‌عنوان نهاد بالادستی شورا کارش را شروع می‌کند. 

وی درباره احتمال تغییر در ساختار شورای سیاست‌گذاری گفت: ممکن است برخی تغییرات حاصل و به اعضای شورای سیاست‌گذاری اضافه شود. .

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز متشکل از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی شخصیت‌های حقیقی تشکیل شده و ریاست آن را محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس به‌عهده دارد. عملکرد این شورا مورد انتقاد برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب مردم‌سالاری، اعتماد ملی و اراده ملت است که منجر به ارائه دو لیست در انتخابات شوراهای پنجم توسط اصلاح‌طلبان شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار