تعداد410قلاده سگ صاحبدار توسط اکیپهای واکسیناسیون شبکه دامپزشکی قاینات ابتدای سال جاری تا کنون در برابر بیماری خطرناک هاری مایه کوبی شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ دکتر محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت : در راستای اقدامات بهداشتی مبارزه و کنترل بیماریهای خطرناک دامی و مشترک بین انسان ودام از ابتدای سال جاری تاکنون اکیپ های واکسیناسیون این شبکه موفق به واکسیناسیون 410 قلاده سگ علیه بیماری هاری شدند .


دکتر محمودی زاوه افزود : با توجه به اهمیت مبارزه با بیماریهای مهلک وکشنده وقابل انتقال از دام به انسان ،اکیپهای واکسیناسیون دولتی برابر برنامه سالانه اقدام به مایه کوبی سگهای صاحبدار خانگی و همراه گله علیه بیماری خطرناک هاری می نمایند .


بیماری هاری یک بیماری کشنده قابل انتقال از دام به انسان می باشد که با گازگرفتگی حیوانات احتمال سرایت بیماری هاری از دامهای بیمار به انسان وجود دارد. بروز و شیوع احتمالی بیماری هاری را با انجام واکسیناسیون سگهای صاحبدار، اتلاف سگهای ولگرد و توجه شهروندان به توصیه ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی و مراکز بهداشت می توان جلوگیری نمود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.