مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی ۱۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد تا کنون خبر داد.

ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان‌های استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: زندانیان جرائم غیرعمد براثر برخی از آسیب‌هایی که در جامعه برای آن‌ها اتفاق افتاده مثل تصادف، حوادث کارگاهی، چک بلامحل، نفقه و مهریه‌های نامعقولی گرفتار زندان شده اند.

وی افزود: ستاد دیه استان یزد یکی از موفق‌ترین ستاد‌های دیه کشور است که تاکنون ۱۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به واسطه این ستاد آزاد شده و به کانون گرم خانواده برگشته اند.

ذوالفعلی نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ جشن گلریزان در شهرستان‌های استان برگزار شده و یک پویش مردمی و برنامه تلویزیونی ماه مهربانی را با همکاری مرکز صدا و سیمای استان برگزار کردیم که این مراسمات نیز نقش بسیار موثری در آزادی زندانیان داشته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیاردو صد میلیون تومان از طرف مردم به ستاد دیه استان کمک شده که برای آزادی ۱۵۷ نفر استفاده و جمعا ۱۰ میلیارد و ششصد میلیون تومان برای آزادی این زندانیان اختصاص یافته است.

مدیرکل زندان‌های استان یزدافزود: برای کمک به هر زندانی که با جرائم غیرعمد به زندان معرفی می‌شوند یک کمیته تشکیل شده و این کمیته کار تحقیق و بررسی شرایط زندگی این افراد را برعهده دارد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۶۴ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان یزد هستند که ۷۳ نفر از آن‌ها مجرم مالی و ۸ نفر مجرمان تصادف و ۸۴ نفر آن‌ها جرائم مهریه و نفقه هستند که بر اساس آن تعهدی که وجود دارد، در پرداخت مهریه و نفقه دچار مشکل هستند.

ذوالفعلی نژاد گفت: در حال حاضر در شهرستان اردکان ۷ نفر به دلیل جرائم غیر عمد مالی و مهریه در زندان‌های استان هستند که برای آزادی این ۷ نفر نزدیک به ۱ میلیاردو سیصد میلیون تومان نیازاست.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد اردکان آزاد شده و حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز برای آن‌ها جمع آوری شده بود.

انتهای پیام/ ا

ستاد دیه استان یزد یکی از موفق ترین ستاددیه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار