رهبر طالبان: حل موضوع افغانستان فقط با مذاکره مستقیم آمریکا و طالبان امکان پذیر استرهبر طالبان با انتشار بیانیه ای به مناسبت عید سعید فطر تاکید کرد که اگر ایالات متحده به حل صلح آمیز موضوع افغانستان باور دارد، باید مستقیما به میز مذاکرات حاضر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ملاهبت الله آخندزاده، رهبر طالبان خواستار با انتشار بیانیه ای به مناسبت عید سعید فطر، خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شد.

وی در پیام عیدی خود اعلام کرده است که اگر ایالات متحده به حل صلح آمیز موضوع افغانستان باور دارد، باید مستقیما به میز مذاکرات حاضر شود.

در این بیانیه آمده است: بزرگترین اشتباه مقامات آمریکایی این است که در هر موضوع به زور متوسل می‎شوند، اما قدرت آنها برای ما اهمیت ندارد و حل مساله افغانستان فقط از طریق مذاکره مستقیم با ما امکان پذیر است.

ملاهبت الله آخندزاده، رهبر طالبان در پیام خود، بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرده و افزوده است که گروه طالبان برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان نیز تلاش می‌کند.

در بخشی از این پیام آمده است: «ما منحیث یک ملت مسلمان حق داریم که به هر وسیله ممکن، اشغالگران را از کشور خود اخراج نمایم. اگر دیروز جهاد ما در مقابل اشغال انگلیس و سپس اشغال اتحاد شوروی مشروع و بر حق بود امروز در مقابل اشغال آمریکایی نیز جهاد ما همان گونه مشروع و بر حق است. هیچ دلیلی وجود ندارد تا بر اساس آن اشغال دیروز را رد کنیم و به اشغال امروز سر تسلیم خم نمایيم.»

قابل ذکر است که از روز گذشته آتش بس موقت از سوی دولت افغانستان آغاز شد، اما همزمان با آن شماری از ولایت های افغانستان شاهد درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان بود. طالبان در پاسخ به آتش بس دولت با این گروه، سه روز عید سعید فطر را آتش بس اعلام کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.