فردی كه با راه‌اندازی صفحه‌ای دریکی از شبکه‌های اجتماعی با تبليغات فريبنده و تحريك افراد براي اخذ ويزای توريستي از آن‌ها كلاهبرداری می‌کرد ازسوی مأموران پليس فتای استان شناسايی و دستگير شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان  بيان داشت : در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر ثبت‌نام و پرداخت مبالغي بابت اخذ ويزاي توريستي و مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی و اینکه هيچ خدماتي به آن‌ها ارائه نشده، بررسي موضوع در دستور كار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وي افزود:با بررسی‌های انجام‌شده و انجام اقدامات تخصص مشخص شد محتواي اين صفحه جعلي بوده و قصد كلاهبرداري و سوءاستفاده از كاربران را داشته‌اند.

این مقام انتظامی بیان داشت : كارشناسان پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را که فردی 35 ساله و ساکن اصفهان بود شناسایی و دستگیر کنند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: فرد دستگیرشده هنگامی‌که با مستندات پلیس روبر شد به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوي در پايان به شهروندان توصيه کرد : بدون تحقيق و بررسي در فضاي مجازي اقدام به خريد كالا يا خدمات نكنند، همچنين شهروندان به‌منظور سفر يا درخواست اقامت در كشورهاي ديگر از طريق دفاتر تائید شده و معتبر اقدام و از افراد و شرکت‌هایی كه در فضاي مجازي مدعي ارائه اقامت آسان يا اخذ ويزا هستند درخواست خدمات نكنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.