طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد، شمار شهدای تجاوز آمریکایی-سعودی به یمن از ابتدا تاکنون به ۱۱ هزار و یک نفر رسیده است که ۲ هزار و ۲۳۰ نفر آن‌ها کودک و هزار و ۶۹۸ نفر آن‌ها زن هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المسیره یمن، وزیر بهداشت یمن از شهادت و زخمی شدن بیش از ۳۵ هزار یمنی در حملات متجاوزان آمریکایی - سعودی به یمن خبر داد.

طه المتوکل وزیر بهداشت یمن اعلام کرد شمار شهدا و مجروحان تجاوز سعودی آمریکایی به یمن که از آغاز این تجاوزگری تا نهم ژوئن امسال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال داده شده اند به ۳۵ هزار و ۲۹۷ شهید و زخمی رسیده است.

المتوکل روز سه شنبه در نشستی خبری در صنعا افزود شمار شهدا به ۱۱ هزار و یک نفر رسیده است که ۲ هزار و ۲۳۰ نفر آن‌ها کودک و هزار و ۶۹۸ نفر آن‌ها زن هستند.

وی افزود شمار مجروحان نیز به ۲۲ هزار و ۲۱۵ رسیده است که ۳ هزار و ۲۴۸ نفر آن‌ها کودک و ۲ هزار و ۶۴۵ نفر آن‌ها زن هستند و شمار معلولان نیز به ۲ هزار و ۸۱ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت یمن از سازمان ملل متحد و نهاد‌های مختلف خواست برای متوقف کردن این تجاوزگری و لغو محاصره و بازگشایی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی تلاش کنند تا بیماران بتوانند برای درمان به خارج سفر کنند و اجازه ورود دارو و تجهیزات پزشکی نیز داده شود.

وی با اشاره به فاجعه بهداشتی و انسانی و فروپاشی تقریبا کامل سیستم بهداشتی در این کشور افزود حمله مستقیم جنگنده‌های متجاوز به مراکز بهداشتی عامل تخریب و فروپاشی زیرساخت‌های بهداشتی است و شمار تاسیسات ویران شده کامل و جزئی به بیش از ۴۰۰ مرکز رسیده است.

المتوکل بار دیگر حمله به تاسیسات بهداشتی را که آخرین آن بمباران مستقیم مرکز درمان وبا در شهرستان عبس در استان حجه تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز بود محکوم کرد و افزود این اقدامات با همه معاهدات و قوانین بین المللی و بشردوستانه مغایرت دارد.

وی گفت: «این حمله نشانه‌ای روشن برای متوقف کردن عمدی اقدامات انسانی و امدادی است که سازمان‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند.»

وزیر بهداشت یمن توقف تجاوزاتی را که همه چیز را دربر گرفته است از جمله مراکزی که حمله به آن‌ها بر اساس قوانین بین المللی جرم است، خواستار شد.

وی افزود: «آنچه حمله عمدی جنگنده‌های متجاوز را به اقدامات بشردوستانه ثابت می‌کند این است که سازمان پزشکان بدون مرز همه نشانه‌هایی را که مشخص می‌کرد این ساختمان یک مرکز بهداشتی است به کار گرفته بود و از پیش با ائتلاف کشور‌های متجاوز هماهنگ کرده بود، اما آن‌ها این مسائل و جان غیرنظامیان و قوانین بین المللی را نادیده گرفتند.»

انتهای پیام/

۱۱ هزار و یک شهید تاکنون در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
روح شهدای یمن شاد یادشون گرامی
آخرین اخبار