وزرای آموزش و پرورش در مراسم گردهمایی از خیرین مدرسه ساز خاطراتی خواندنی و شنیدنی بیان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم گردهمایی از خیرین مدرسه ساز با حضور وزرای سابق آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون عصر امروز برگزار شد.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: اکنون ۶۵۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و ۱۰۰۰ خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور داریم.
 
وی ادامه داد: مشارکت خیرین برای مدرسه‌سازی سهم ۳۷ درصدی دارد و به تعبیری دیگر نیمی از مدارس با همت خیرین ساخته شده است و امروز سه دهه از فعالیت خیرین گذشته است.

در این مراسم کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره شخصیت امیرکبیر بنیانگذار مدرسه دارالفنون اظهار کرد: علی‌رغم شخصیت مومن امیرکبیر برخی افراد وی را فردی غرب‌زده می نامیدند در حالی امیرکبیر زیارت عاشورا شما ترک نمی‌شد، امیرکبیر فردی مدیر و مدیر بود.
 
وی در ادامه به موضوع مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: جهاد مدرسه‌سازی را آقای نجفی که در زمان وزرات من مدیر منطقه ۱۵ بود، کلید زد.

امیدوارم آموزش و پرورش دغدغه مسئولان کشور شود

حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: امیدوارم روزی آموزش و پرورش دغدغه مسئولان کشور شود، بنده در زمان وزارتم کارهایی برای مدرسه سازی انجام دادم؛ اول اینکه خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و به ایشان درباره وجود مدارس سه نوبته و چهارنوبته گفتم که رهبر معظم انقلاب ۵ میلیارد تومان برای رفع این مشکل اختصاص دادند.

وی افزود: بعد از افتتاح اولین مدرسه محمدرضا حافظی نمایشگاهی از زشتی‌های فضای فیزیکی مدارس برپا شد همان زمان گروهی از افراد خیر به عنوان خیرین مدرسه ساز وارد عمل شدند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در همان زمان ایجاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز ۱۳۰ میلیارد تومان به روند مدرسه سازی کمک شد و اکنون این کمک ها به یک میلیارد تومان رسیده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی را فقط آموزش و پرورش تربیت می‌کند، بیان کرد: سند تحول بنیادین یک نسخه شفابخش و قانون است که اهمیت و جایگاه کشور را به آموزش و پرورش می‌داند.

وی افزود: میزان تعالی یک کشور به میزان فهم از آموزش و پرورش بستگی دارد اما نگاه به آموزش و پرورش متأسفانه ضعیف است اما خیرین در یک دوره ۴ ساله، تعداد مدارس یک نوبته را از ۶۴ درصد به ۸۸ درصد رساند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار