مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اعلام کرد : در صورت صرفه جویی 10 درصدی در ساعات اوج مصرف برق در تابستان با خاموشی و قطع برق مواجه نخواهیم شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مهدی عسگری در نشست خبری گفت: ظرفیت تولید برق کشور در سال 96 برابر با 78421 مگا وات در  نیروگاه های منصوبه بوده و با توجه به راه اندازی نیروگاه های جدید در ماه های اخیر این ظرفیت به 80 هزار مگاوات افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد از این 80 هزار مگاوات 35  درصد ظرفیت نیروگاه های  گازی  ، 20 درصد نیروگاه های بخاری ، 25 درصد نیروگاه های سیکل ترکیبی  ، 15 درصد نیروگاه های برق آبی ، 3/1 درصد نیروگاه اتمی ، 44/1 تولید پراکنده ، 41/0 انرژی های تجدید پذیر و 56/0 نیزوگاه های دیزلی است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  ادامه داد : 80 درصد ظرفیت برق از نیروگاه های حرارتی ( گازی ، بخاری و سیکل ترکیبی ) تامین می شود و فقط 15 درصد ظرفیت منصوبه  از نیروگاه های برق آبی تامین می شود.

عسگری با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های برق آبی 12 هزار مگاوات است افزود : حد اکثر توان تولید این نیروگاه ها 10 هزار مگاوات است و در سال گذشته در  اوج بار 9500 مگا وات تولید برق داشته که در سال جاری 4500 مگاوات از این ظرفیت به دلیل مشکلات کم آبی وجود ندارد.

  وی خاطر نشان کرد :در سال های گذشته از تولید نیروگاه های برق آبی در ساعات اوج مصرف (12 تا 16 ) استفاده می شد  ، با توجه به کاهش تولید نیروگاه های برق آبی  ، نیاز مصرف با تولید فاصله زیادی دارد و باید این نیاز با مدیریت بار و مدیریت مصرف جبران کنیم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  ضمن اشاره به میزان مصرف برق کشور در 6 ماه اول سال گفت : تا پایان هفته 13 که همزمان با پایان ماه مبارک رمضان است تقریبا میزان تولید و میزان مصرف همخوانی دارد  و طبق پیش بینی ها از ابتدای هفته آینده میزان مصرف از میزان تولید باید پیشی می گرفت  ، ولی با توجه به گرمای شدید هوا در جنوب کشور مصرف برق در جنوب کشور به یک باره افزایش یافت و مصرف برق از تولید پیشی گرفت و به این دلیل  از 19 خرداد شاهد کمبود برق در کشور هستیم .

عسگری ادامه داد :پیش بینی می شود در حدود 6 تا 7 هزار مگاوات فاصله بین مصرف و تولید در تیر و مرداد ماه  باشد.

وی در خصوص وضعیت برق در استان اصفهان گفت : برق منطقه ای اصفهان پوشش برق استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارد که  اوج مصرف این دو استان در سال گذشته 4500 مگاوات بوده است و طبق پیش بینی ها امسال به 4700 تا 4800 مگاوات افزایش پیدا می کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  با اشاره به ظرفیت تولید نیروگاه های برق استان گفت : با توجه به کمبود آب نیروگاه اسلام آباد با ظرفیت کمتر از 10 درصد مشغول فعالیت است و نیروگاه سد زاینده رود به دلیل نبود آب فعالیتی ندارد که به این  دلایل ما با کاهش تولید و کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.

عسگری خاطر نشان کرد : اگر مردم میزان مصرف خود تا در ساعات اوج مصرف (در ماه های تیر و مرداد ساعات 12 تا  16روزهای شنبه تا چهارشنبه ) 10 درصد کاهش دهند در تابستان با خاموشی و قطع برق مواجه نمی شویم. 

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت برق در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.