رئیس‌جمهور آمریکا پیش از ترک سنگاپور در مصاحبه با‌ ای‌بی‌سی نیوز درباره رهبر کره شمالی و نخست‌وزیر کانادا اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ پیش از  بازگشت به آمریکا و پس از نشست سنگاپور،  در مصاحبه با  شبکه ای بی سی نیوز  به بررسی زوایای سفرش به سنگاپور پرداخت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «او (کیم جونگ اون) می داند چه کسی را در مقابلش دارد. او گفت هیچ رئیس جمهور دیگری نمی توانست چنین کاری انجام دهد. فکر می کنم او به من اعتماد دارد و من نیز به او اعتماد دارم».

ترامپ در ادامه مصاحبه به رفتار های پرتنش  خود با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در اجلاس گروه هفت پرداخت و گفت: «در پایان نشست گروه هفت همه خوشحال بودند ولی او (ترودو) آن را متشنج کرد. من واقعا جاستین را دوست دارم و فکر می کنم مرد خوبی است؛ ولی او نباید چنین کاری می کرد. او اشتباه کرد و برایش گران تمام می شود».

رئیس جمهور آمریکا پیش از این تعرفه های جدید گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیم از کانادا، اتحادیه اروپا و مکزیک را پاسخ به نابرابری تجاری توصیف کرده بود. این در حالی بود که ترودو ضمن توهین آمیز توصیف کردن تعرفه های جدید گمرکی آمریکا، از اقدام متقابل در خصوص کالاهای آمریکایی خبر داد.

حملات توئیتری ترامپ به ترودو پس از آن آغاز شد که نخست وزیر کانادا در پایان اجلاس گروه هفت در یک کنفرانس خبری در روز شنبه گفت: کانادایی‌ها مردمانی مودب و معقول هستند، اما اجازه نمی‌دهند کسی به آن‌ها امر و نهی کند.

ترامپ در توئیتر، ترودو را بسیار فریبکار و ضعیف خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار