جدیدترین اکتشافات از شهر پمپئی در معرض دید عموم + فیلم

تازه ترین اکتشافات از شهر سوخته پمپئی در معرض نمایش قرار گرفت.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر سال بیش از سه میلیون نفر از شهر باستانی پمپئی در ایتالیا بازدید می‌کنند و این شهر به یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی در ایتالیا تبدیل شده است.

نزدیک به دو هزار سال پیش، کوه آتشفشان وسیویوس طغیان کرد و جریان‌های پرشتاب گاز داغ و مواد مذاب که جریان آذر آواری شناخته می‌شود کل شهر پمپئی را فرا گرفت و گدازه‌های آتشفشانی در دم یخ کرده و تثبیت شد.

باستان شناسان و کارشناسان زمین شناسی پس از دو قرن حفاری و آواربردای حقایق چشمگیری را درباره‌ی ساکنان روم قدیم آشکار ساخته‌اند که دو هزار سال پیش می‌زیستند.

پی یترو آمیترانو، شهردار پمپئی گفت: قلمرو شهر پمپئی نزدیک به ۶۶ هکتار است. چهل و چهار هکتار از این سرزمین پیشتر آواربرداری شده و ۲۲ هکتار باقی مانده است لذا می‌توان تصور کرد چه چیز‌های شگفت انگیزی هنوز در زیر آوار مدفون است.

باستان شناسان به تازگی استخوان‌های مردی را کشف کرده‌اند که صخره‌ای بسیار بزرگ در هنگام فرار از فوران آتشفشان به او برخورد کرده و همانجا دفنش می‌کند.

فراری از جمله اکتشاف‌های باستان شناسی مهیجی است که به تازگی در این شهر اتفاق افتاده است.

به گفته‌ی باستان شناسان اسکلت این فرد بر روی لایه‌ی مواد آتشفشانی کشف شده است که در اثر نخستین طغیان از دهانه آتشفشان خارج شده بود؛ لذا آشکارا نشان می‌دهد که او موفق شده بود از نخستین انفجار بگریزد، اما انفجار دوم جانش را گرفت.

کارشناسان بر این باورند که این فرد فراری به خیابانی کوچک گریخته است که خیابان بالکن‌ها نام داشته و می‌خواست پس از نخستین طغیان پناه بگیرد، اما جریان آذرآوار به او امان نداد.

به گفته‌ی فرانچسکو ماسکولینو، باستان شناس، شاید استخوان با بلوک صخره‌ای برخورد کرده، اما نمی‌دانیم آیا پیش از آنکه صخره روی او بیفتد مرده بوده یا به علت اصابت صخره جان باخته است.

جالب اینکه او کیسه‌ای همراه داشته است که داخل آن دست کم ۲۰ سکه‌ی نقره و دو سکه‌ی برنز بود که با پول رایج امروز برابر با ۵۰۰ یورو است. به نظر می‌رسید کلید خانه اش را نیز همراه داشته است.

باستان شناسان بر این باورند این اکتشاف‌ها به مردم نشان می‌دهد چه اشتراک‌هایی با نیاکان دور خود دارند.

اوسیلیا تراپانی، باستان شناس مسئول آرشیو گفت: برای نمونه این دو قفل در است. یکی برنزی - آهنی و دیگری تنها از آهن ساخته شده است. بخش جالب ماجرا این است که شاید در جریان مرمت و بازسازی به این نتیجه برسیم که این دو قسمت هم از آهن ساخته شده اند. به ویژه اینجا چیزی می‌بینید که از کلید‌ها به جا مانده است. کلید‌ها هنگام طغیان هنوز هم در داخل قفل بوده اند. "
نزدیکی اسکلت همچنین نشان انتخاباتی مانند پارچه نوشته‌های کنونی پویش‌های انتخاباتی پیدا شد.


در حفاری‌های اخیر همچنین پایه‌های چراغ نفتی، بشقاب، کوزه، پارچ و ظروف سفالی کشف شده است که سرگرمی گردشگران و ساکنان محلی را به همراه داشت.

پیه ترو آمیترانو گفت: کوه وسیویوس مثل پدر ما است. شاید باید از او تشکر کنیم زیرا شهر را کامل پوشاند و آن را تخریب نکرد؛ لذا به همین علت است که امروز می‌توانیم پمپئی را ببینیم.

انتهای پیام/
 

شهر سوخته پمپئی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.