بطحایی از اجرای طرحی مانند شهاب برای شناسایی تمام استعداد‌های دانش آموزان مبتنی بر ساخت‌های شش گانه خبر داد.

اجرای طرحی جدید برای تقویت طرح استعدادیابی دانش آموزانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی برای پسر‌ها راحت‌تر است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته طرح محرم‌سازی فضا‌های آموزشی را در دستور کار قرار گرفت که به آموزش‌های تربیت بدنی دانش آموزان کمک می‌کند و براساس این طرح مدارس به‌گونه‌ای پوشیده و استتار می‌شوند که دختران در مدرسه بتوانند قدری آزادانه‌تر به ورزش بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل ساخت و ساز‌های بی رویه و گسترش برج‌های چند طبقه به ویژه در شهر‌های بزرگ که کاملاً مشرف بر مدارس هستند، فعالیت‌های تربیت‌بدنی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند و امیدوارم با این طرح که آموزگاران دوره ابتدایی در مدارس دخترانه آموزش‌های مقدماتی تربیت‌بدنی می‌آموزند، بر احیای فعالیت فیزیکی در دختران اهتمام داشته باشیم.

بطحایی افزود: در کنار این اقدام همکاری با سایر دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها و کسانی که فضا‌های تربیت‌بدنی را در اختیار دارند، مورد توجه قرار دادیم.

دانش آموزان امروز نیازمند فعالیت های ورزشی هستند

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با محدودیت بسیار زیادی در حوزه فضای آموزشی مواجه است، تصریح کرد: دانش‌آموزان امروزبه شدت نیازمند نوع فعالیت‌های ورزشی هستند و امیدوارم با همکاری سایر نهاد‌ها و اختصاص سالن‌های ورزشی بخشی از این نقیصه رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم تربیت بدنی اظهار کرد: این طرح در کوتاه مدت به جبران کمبود معلم ورزش کمک می‌کند، اما بابد معلم تربیت‌بدنی متخصص به مدارس بفرستیم نت ساعت درس تربیت‌بدنی را با دانس آموزان به طور اصولی تمرین کنند.

برگزاری دوره های آموزشی تربیت بدنی برای  180 هزار معلم ابتدایی

بطحایی با بیان این برای حدود ۱۸۰ هزار معلم در تابستان دوره آموزش برگزار می‌کنیم، گفت: طرح را از مهر ۹۷ اجرایی خواهید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از نقایص در آموزش و پرورش استعدادیابی در تمام زمینه‌های ساحت‌های شش‌گانه استعداد‌های دانش‌آموزان است، تصریح کرد: تا کنون با طرح‌هایی مثل شهاب بر استعداد‌های دانشی تکیه کردیم، اما در نظر داریم تا طرحی مثل طرح شهاب، اما در تمام زمینه‌ها اجرایی کنیم که استعداد‌های دانش‌آموزان را در تمام ساحت‌های شش گانه ارزیابی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار