به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

غذاهایی برای پاکسازی کبد

روده محل اصلی جذب و دفع مواد غذایی است و نقش بسیار تاثیرگذاری را در سلامت فرد ایفا می کند؛ سم زدایی روده از جمله اعمالی است که کمک شایانی را به حفظ سلامت فرد می کند و همچنین گاهی اوقات نیز سبب نجات جان افراد می شود.

جذب مقادیر زیاد آب و در نتیجه هیدراته نگه داشتن بدن، جذب ویتامین های موثر در  رشد سلول های عصبی و تشکیل گلبول های قرمز  از وظایف روده بزرگ است با این حال مصرف برخی مواد غذایی سلامت این عضو بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و سیستم گوارش را دچار یبوست و التهاب می کند.

به این حال مصرف برخی اقلام غذایی نظیر سیب،کرفس،آب و آووکادو در پاکسازی این عضو بدن تاثیر زیادی دارد.

علت گاز گرفتن لب چیست؟/فواید خوابیدن در اتاق خنک چیست/با این خوراکی سوزش سردل خود را درمان کنید/با این خوراکی کبد خود را پاکسازی کنید

چرا افراد لب خود را گاز می گیرند؟

تحقیقات نشان داده که  برخی افراد هنگام اضطراب  به طور تصادفی لب‌ های خود را گاز می‌گیرند اما برای برخی گاز گرفتن لب‌ها تبدیل به عادت شده و زندگی روزانه آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افرادی که به این عادت بد مبتلا هستند، دچار زخم‌های دردناک و قرمزی لب ها می‌شود و این در حالی است که ترک این عادت بد دشوار است زیرا گاز گرفتن لب‌ها به یک رفتار غیر ارادی تبدیل می‌شود که ممکن است فرد از آن آگاه نباشد. 

راه‌های موثری برای غلبه بر این عادت وجود دارد بنابراین لازم است دلایل گاز گرفتن لب ها، عادت‌های اضطرابی مشابه و راه‌های درمان آنها را یاد بگیریم.

همچنین از دلایل فیزیکی گاز گرفتن لب‌ها می‌توان به موارد مربوط به ترمیم دندان ها شامل «مال اکلوژن» (وضعیت جفت شدن غیر طبیعی دندان‌ها و فک‌ها) اشاره کرد. اختلالات «تمپورومندیبولار» (اختلالات عضلات و مفصل فکی گیجگاهی) از دیگر مواردی است که در شکل گیری این عادت موثر است.

افراد مبتلا  به این 2 اختلال اغلب لب‌ها یا زبان خود را گاز می‌گیرند در چنین مواردی یک متخصص دندانپزشکی گزینه های درمانی را پیشنهاد می‌دهد که شامل کشیدن یک یا چند دندان است.

مزیت های خوابیدن در اتاق خواب خنک

هرچند بیشتر ما احتمالا تصور می‌کنیم هنگام خواب باید هوای اتاق نسبتا گرم باشد تا سرما نخوریم و راحت بخوابیم، اما دمای اتاق خواب باید ۱۸ درجه سانتی گراد باشد تا یک خواب عالی داشته باشیم.

تحقیقات نشان داده است که خوابیدن در اتاق گرم مانع از ترشح ملاتونین در بدن‌ می‌شود که یکی از بهترین هورمون‌های بدن در مقابله با پیری است.

خوابیدن در تاریکی کامل باعث افت دمای بدن  و ترشح  ملاتونین ترشح می شود که برای بدن مفید است.

علت گاز گرفتن لب چیست؟/فواید خوابیدن در اتاق خنک چیست/با این خوراکی سوزش سردل خود را درمان کنید/با این خوراکی کبد خود را پاکسازی کنید

با این خورشت خوشمزه، خوش اخلاق شوید

خورشت کدو و بادنجان حاوی انواع ویتامین های A ، K ، گروه ویتامین های B مانند B۱ ، B۲ ، B۶ ، ب کمپلکس ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، قند، فیبر، پروتئین، کلسیم، منگنز، اسید فولیک و گوگرد است.

این خورشت علاوه بر تولید انرژی زیاد در بدن موجب تناسب اندام هم می شود و برای مبتلایان به قند، فشار و چربی خون مفید است.

خورشت کدو و بادنجان به علت داشتن گروه ویتامین های B و املاح معدنی تأثیر چشمگیری در تقویت و شادابی پوست و مو دارد؛ کلسیم، فسفر، ویتامین K و منیزیم موجود در این خورشت استخوان ها و دندان ها را محکم و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می کند.

چه خوراکی هایی سوزش سر دل را بدتر می کنند؟

سوزش سر دل نشانه ای ناراحت کننده ناشی از عملکرد نامناسب اسفنکتر مری است؛ گاهی اوقات علائم سوزش سردل آن قدر قوی است که اکثر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می گیرند.

سوزش سردل می تواند ناشی از مشکلات گوارشی باشد که مقصران افزایش تولید اسید هستند؛ با این حال یکی دیگر از علل اصلی ابتلا به این عارضه، انتخاب های غذایی شماست. برخی از غذاها باعث به هم خوردن تعادل pH بدن و افزایش سطح اسیدیته می شوند.

مرکبات اسید فراوانی دارند و برای مجرای گوارشی آزاردهنده هستند؛ اسیدیته بالای مرکبات سبب شل شدن اسفنکتر مری و تشدید علائم می شود، به ویژه وقتی که با معده خالی مصرف شوند.

علت گاز گرفتن لب چیست؟/فواید خوابیدن در اتاق خنک چیست/با این خوراکی سوزش سردل خود را درمان کنید/با این خوراکی کبد خود را پاکسازی کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار