مدیر کل کانون پرورش فکری فارس گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند از ظرفیت موجود در ترویج فرهنگ مطالعه استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب و کتاب خوانی را از امور مهم فرهنگی استان دانست و بیان کرد: کودکان و نوجوانان باید ازحداکثر ظرفیت موجود در ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون و اشاره به موفقیت‌های استانی، ملی و بین المللی مجموعه کانون به تشریح فعالیت‌های سه پایگاه ثابت، سیار روستایی و پستی پرداخت و افزود: کانون دارای ۲ ماموریت خاص و عام است که در بخش ماموریت‌های خاص به عموم دانش آموزان خدمت رسانی می‌کند و به صورت ویژه استعداد‌های اعضای ثابت، دارای انگیزه و نخبه را پرورش می‌دهد.

افتخاری به جشنواره‌های بزرگ کانون از جمله قصه گویی و نمایش عروسکی اشاره و تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های کتاب محور، اعضا به انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی می‌پردازند که از میان همین اعضا هنرمندان شاخصی تربیت می‌شوند.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای ۴۲ نوع فعالیت مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، با آموزش غیر مستقیم و بر اساس علاقه مندی اعضای کانون، علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه مهارت‌های مختلفی را به اعضا آموزش می‌دهد که آموزش‌های غیر مستقیم و مهارت آموزی به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد تا تمرین در زندگی باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس همکاری‌های انجام شده، بین کانون و فرهنگ و ارشاد را در فعالیت‌های کتاب محور برشمرد و اضافه کرد: این همکاری باید بیشتر از قبل باشد تا بتوان گام‌های موثرتری را در پرورش استعداد‌های کودکان و نوجوانان برداشت.
انتهای پیام/ت

گسترش فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار