مديركل ميراث فرهنگی زنجان گفت: در سال گذشته استان زنجان جزء ۵ استان برتر کشور در زمینه دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی قرار گرفت.

استان زنجان جزء ۵ استان برتر کشور در زمینه دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ یحیی رحمتی مديركل ميراث فرهنگی زنجان در آئین تجلیل و تکریم هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی تاریخ عصر خود را می‌نویسند و مستندترین اشیایی که از یک سایت تاریخی بدست می‌آید، سفالینه‌های تاریخی است که تاریخ توسط آن‌ها بازخوانی می‌شود.

وی  ادامه داد: کشور‌هایی که دارای عمق تاریخی و فرهنگی هستند، ۱۰ ژوئن، برای ارج نهادن به زحمات هنرمندان آن کشور، روز جهانی صنایع دستی را با ابهت و عظمت بیشتری گرامی می‌دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به این مطلب که عمق تاریخی و غنای فرهنگی یک ملت را می‌توان از تولیدات فرهنگی آن ملت سنجید، افزود: تمدن‌های نوظهوری امروز در غرب ادعای رهبری فکری جهان را دارند، اما تاریخ چیز دیگری می‌گوید ایران، هند و چین سه کشور اول جهان در تنوع صنایع دستی تولیدی خود هستند و همین موضوع را در هنر و ادبیات این کشور‌ها می‌توانید جستجو کرده بدست آورید.

یحیی رحمتی با تاکید بر اینکه هنرمندان صنایع دستی در حفظ هویت منطقه و جغرافیای محل زندگی خود نقش بزرگی دارند، عنوان کرد: هویت ما مس، ملیله، چاقو و چاروق تولیدی شما هنرمندان صنتعگر زنجانی است و شما با اینکار محتوایی با عنوان تاریخ و تمدن این ملت را حفظ می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه زنجان ، گفت: در سال گذشته استان زنجان جزء ۵ استان برتر کشور در زمینه دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ن
 

استان زنجان در زمینه تولیدات صنایع دستی فلزی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است

 
برچسب ها: میراث فرهنگی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.