آیت االه سید محمد شاهچراغی گفت : توجه به صنایع تبدیلی در کنار افزایش اشتغال باید جز اولویت های جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار رئیس و کارمندان سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر تلاش بیشتر برای صادرات محصولات کشاورزی از استان سمنان گفت: صادرات نباید خاص یک محصول مانند پسته باشد و باید با همکاری بیشتر راه برای صادرات همه ی محصولات کشاورزی از استان گشوده شود.

وی افزود: توجه به صنایع تبدیلی در کنار افزایش اشتغال باید جز اولویت های جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گیرد.

آیت االه شاهچراغی تصریح کرد: وقتی تولید محصولات کشاورزی در استان مطلوب است باید بازار فروش نیز مهیا شود و از تولید بدون بازار عرضه جلوگیری شود.

حسن میرعماد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان هم در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی ها برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان گفت: 1 میلیون و 460 هزار تن انواع تولیدات محصولات کشاورزی در سال گذشته در استان انجام شده است.

وی افزود: پیش بینش می شود در سال جاری بیش از 112 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

میرعماد تصریح کرد: در سال گشذته 10 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات و تجهیزات جدید کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به توجه جهادکشاورزی استان به صنایع تبدیلی اظهار داشت: 65 واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی در استان سمنان در حال حاضر فعال است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با تاکید بر برنامه ریزی ها برای افزایش محصولات کشاورزی با بازدهی و کیفیت بیشتر افزود: بدون محدویدت آماده ارائه تسهیلات در زمینه توسعه کشت گلخانه ای و سامانه های نوین آبیاری در استان هستیم.

انتهای پیام / د

پیش بینش می شود در سال جاری بیش از 112 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.