سالاری گفت: شهرداری تهران مکلف است نسبت به انجام آسیب شناسی دقیق و جامع و ارزیابی سهم تمامی عوامل موثر در وقوع تخلفات ساختمانی اقدام کند.

کاظمی///طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه کاهش تخلفات ساختمانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه جامع کنترل و کاهش تخلفات ساختمانی و افزایش اعتبار مقررات ساختمان در ساخت و ساز تهران اظهار کرد: با توجه به گستردگی تخلفات ساختمانی در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران و افزایش چشمگیر آن و ضعف وناکارآمدی فرآیندهای موجود در پیشگیری و جلوگیری از گسترش تخلفات ساختمانی نحوه صدور و اجرای آرای صادره در کمیسیون‌های ماده 100، نحوه نظارت مهندسان و عوامل شهرداری و ساز و کارهای مربوط به آموزش شهروندی، شهرداری تهران مکلف است نسبت به انجام آسیب شناسی دقیق و جامع و ارزیابی سهم تمامی عوامل موثر در وقوع تخلفات ساختمانی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید نسبت به ارائه لایحه برنامه جامع و هماهنگ کاهش تخلفات ساختمانی در این خصوص با در نظر گرفتن تمامی جوانب از جمله محورهای مورد اشاره ظرف مدت 3 ماه جهت تصویب در شورای شهر اقدام کند.

سالاری با اشاره به محورهای مورد نظر گفت: اولین محور در نظر گرفتن موضوع نحوه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مسئولیت پذیری شهروندی به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق تشکل‌های مردم نهاد است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مورد دیگر تضمین ساز و کار لازم جهت افزایش نقش دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این خصوص است.

وی با تأکید بر اینکه بسترسازی لازم جهت جرم انگاری تخلفات ساختمانی و عدول از ضوابط و مقررات شهرسازی باید صورت بگیرد، گفت: ساز و کارهای موجود در نحوه نظارت عوامل شهرداری هم باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار