آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با هشدار به رئیس جمهور آمریکا از آمادگی اتحادیه اروپا برای اقدامات تلافی‌جویانه در تشدید جنگ تجاری بین دو قدرت دو سوی اقیانوس اطلس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، صدر اعظم آلمان با هشدار به رئیس جمهور آمریکا از آمادگی اتحادیه اروپا برای اقدامات تلافی جویانه در تشدید جنگ تجاری بین دو قدرت دو سوی اقیانوس اطلس خبر داد.

آنگلا مرکل در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای. ار. دی هشدار داد: «اجازه نخواهیم داد تا دیگران همچنان به ما خدعه بزنند.»

اظهارات مرکل اندکی پس از خروج شوک آور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بیانیه مشترک اعضای گروه هفت درباره تجارت آزاد منتشر شد.

مرکل اقدام ترامپ به تغییر نظر خود در لحظه آخر را که با پیام توئیتری اعلام شد روشی غیرمتعارف برای مبادلات دیپلماتیک سطح بالا و ناامید کننده توصیف کرد.

صدر اعظم آلمان افزود، در حالی که دولت فدرال آلمان معتقد است اسناد نهایی اجلاس همچنان لازم الاجراست، آلمان و اتحادیه اروپا در قبال سیاست‌های رو به افزایش حمایت از صنایع داخلی آمریکا ساکت و بی اراده نخواهند نشست.

بر اساس اظهارات مرکل، آلمان اگرچه گزینه محدودی دارد، اما به اقدامات بی اساس و یکجانبه ترامپ قاطعانه اعتراض کرد. به عقیده مرکل، ادامه وخامت مناسبات دو سوی اقیانوس اطلس نشان می‌دهد اروپا در گذشته به سادگی به واشنگتن اعتماد کرد و اکنون بایستی به منظور حفظ استقلال و جایگاه خود در عرضه جهانی با وحدت و اتحاد و قدرت بیشتری اقدام کند.

حزب دموکراتیک آزاد آلمان در واکنش به بی ثباتی و آشفتگی در پایان اجلاس گروه هفت از مرکل خواست با حضور در پارلمان فدرال برای اعضا درباره اقدامات برلین در قبال واشنگتن توضیح دهد.

مارکو بوچمن از مقامات پارلمان حزب دموکراتیک آزاد گفت: «تشریح وضعیت غیر متعارف و اقدامات بی سابقه ترامپ در اجلاس گروه هفت برای اعضای پارلمان لازم و ضروری است.»

پیتر بیر کمیسر دولت فدرال آلمان در امور مناسبات دو سوی اقیانوسیه خروج آمریکا از بیانیه‌ی پایانی اجلاس گروه هفت را فاجعه دیپلماتیک خواند.

وی از سوی دیگر افزود، ترامپ به عنوان فردی غیر قابل اعتماد و بی ثبات مشهور بوده است و بعید نیست دوباره درباره حمایت یا عدم حمایت از راه حل تجارت آزاد در کنفرانس کانادا تصمیم گیری کند.

پیتر بیر تاکید کرد شش عضو باقیمانده گروه هفت باید به عنوان جبهه واحد متحد شوند و باقی بمانند.

اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌ها که در چالش تعرفه‌های جدید واردات آلومینیوم و فولاد آمریکا قرار گرفته اند به سازمان تجارت جهانی در ژنو علیه اقدامات غیرقانونی دونالد ترامپ اعتراض و اقدامات تلافی جویانه‌ای علیه وی اتخاذ کرده اند.

یورگن ماتیس پژوهشگر موسسه اقتصادی آمریکا گفت: «ترامپ عملا گروه هفت را به گروه شش تبدیل کرده است در حالی که آمریکا به طور رسمی نمی‌تواند از این گروه خارج شود.»

وی تصریح کرد تهدیدات و منش غیر دیپلماتیک دونالد ترامپ سبب شد شرکای تجاری آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

اظهارات مرکل درباره اقدامات تلافی جویانه در خصوص جنگ تجاری با آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار