وکیل رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد گزارش تازه وزارت دادگستری این کشور درباره تحقیقات در خصوص ایمیل‌های کلینتون، ممکن است رئیس سابق اف‌بی‌آی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

جولیانی: رئیس سابق  اف بی آی در معرض پیگرد قانونی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک پست، رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد بر اساس گزارش بخش نظارت داخلی وزارت دادگستری، جیمز کومی، رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ممکن است برای کوتاهی در قضیه تحقیقات درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

جولیانی روز یکشنبه اعلام کرد: «به اعتقاد من گزارش وزارت دادگستری ثابت خواهد کرد که کومی در قضیه تحقیقات درباره ایمیل‌های کلینتون به درستی عمل نکرده است».

قرار است روز پنج‌شنبه گزارش مربوط به نقش کومی در تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در خصوص استفاده از ایمیل شخصی بوسیله هیلاری کلینتون، در زمان تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا، منتشر شود. در بخش‌های از این گزارش ادعا شده است کومی زمانی که چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در نامه‌ای به کنگره اطلاع داد که تحقیقات درباره ایمیل‌های کلینتون از سر گرفته می‌شود، مخالفت‌های وزارت دادگستری را نادیده گرفته است. ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون مدعی است این اقدام کومی ضربه مهلکی به کمپین انتخاباتی او وارد کرده است.

ترامپ در ماه می سال 2017 جیمز کومی را از سمت خود برکنار کرد و دلیل اخراج او، روش تحقیق درباره پرونده ایمیل‌های رقیب سرسخت ترامپ از حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اعلام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار