موهبتی از تشکیل پایگاه جمعیت درمان بیمه شدگان بیمه سلامت و ایجاد کارگروهی برای این منظور خبر داد.

تشکیل پایگاه جمعیت درمان بیمه شدگان بیمه سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهر موهبتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه با اجرای فاز نخست طرح استحقاق سنجی که مصوبه مجلس شورای اسلامی و با اجرای آن موضوع همپوشانی ها به نحو قابل توجهی رفع خواهد شد، از تشکیل پایگاه جمعیت درمان بیمه شدگان خبر داد و گفت: در این زمینه کارگروهی تشکیل و هماهنگی هایی با سازمان بیمه گر انجام شده است.

وی اظهار کرد: زیر ساخت و اطلاعات بارگذاری شده با سازمان های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد و تعاملاتی انجام شده است که آنها نیز برای اجرای این طرح با بیمه سلامت ایران اعلام همکاری کرده اند.

تشکیل پایگاه جمعیتی در بخش درمانی تا شش ماه آینده

موهبتی تصریح کرد: تشکیل پایگاه جمعیتی در تمام بخش های درمان کشور نگرانی از مشکل همپوشانی و استحقاق سنجی را مرتفع خواهد کرد و امیدواریم این طرح طی شش ماه آینده اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای استقرار این پایگاه در قانون بودجه محدودیت های زمانی مطرح شده است، افزود: خوشبختانه از نظر زیر ساخت ها مشکل جدی وجود ندارد و بارگذاری اطلاعات و ارتباط برخط با تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در آینده نزدیک انجام می شود.

وی در ادامه به تعرفه های خدمات درمانی  97 اشاره کرد و گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت برابر تورم 10درصد و پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه پنج درصد بود که قرار است در هیئت دولت در این زمینه تصمیم گیری شود.

خدمات رسانی با کیفیت نیازمند اقدامات ابتکاری است

علی‌اصغر قائمی، معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: نقش جهانی و رو به رشد بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارگان‌های مختلف به ویژه سازمان‌های بیمه‌گر غیر قابل انکار است و نظام‌های جامع بیمه‌ای به روشنی دریافته‌اند که برای ارائه خدمات با کیفیت و پیشرفته نیاز به ابتکار و ساده‌سازی فرآیند‌ها دارند.

وی ادامه داد: امروزه سنگ‌بنای  خدمات بر مبنا و محوریت کاربر تعریف می‌شود، به این معنا که کاربران می‌توانند در هر زمان و هر جایی که اراده کنند از خدمات برخوردار باشند و این موضوع عملاً سازمان‌های ایستا و متکی به روش‌های سنتی را از گردونه اعتماد مخاطبان خارج می‌سازد.

وی بیان کرد: استفاده صحیح از پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه فناوری اطلاعات علاوه بر تقویت پشتیبانی اجتماعی مردم از طریق تقویت کاربری مؤثر، قوانین حمایتی در هماهنگی نهاد‌ها و مؤسسات مختلف برای استقرار برنامه وسیع کشوری را فراهم می‌کند.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات با استناد به داده ها‌ی صحیح و قابل اتکای اجرایی نهاد‌های بیمه‌ای، عملاً می‌تواند در نقش یک تصمیم‌ساز متحول کننده در سیاست‌های کلان کشور‌ها نقش بازی کند، گفت: به همین منظور و براساس اسناد بالادستی که دولت را مکلف به الکترونیکی کردن خدماتش می‌کند، برنامه‌های وسیعی را برای رسیدن به بالاترین بهره‌وری و کارایی در سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان سازمانی تخحصصی خدماتی آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک ارتقای شاخص‌های مرتبط از جمله توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌ها و همچنین منابع انسانی در حوزه دولت الکترونیک را شاهد خواهیم بود و امیدوار هستیم با حمایت مدیریت ارشد سازمان از استاندارد‌های قابل قبولی برخوردار شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار