مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان گفت : تعداد 17 پاسگاه برای حفاظت از گونه های جانوری و مراتع وجود داشته که 8 پاسگاه دیگر نیز در حال ساخت و در ماه های آینده قابل بره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباسعلی دامنگیر مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان در نشست خبری با اشاره به افزایش 200 درصدی اعتبارات این اداره کل در سال جدید گفت: افزایش اعتبارات نشان از دید خوب مسئولین و نگاه مثبت به بحث های محیط زیستی در استان است.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست کشور در استان سمنان قرار دارد افزود:  در سال جدید 36 دستگاه خودرو عملیاتی جدید به منظور افزایش حفاظت ها نیز در استان سمنان خریداری شده است.

دامنگیر تصریح کرد: تعداد 17 پاسگاه برای حفاظت از گونه های جانوری و مراتع تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست استان سمنان وجود داشته که 8 پاسگاه دیگر نیز در حال ساخت و در ماه های آینده قابل بره برداری است.

وی با تاکید بر عزم همگانی برای حفاظت از گونه های یوژپلنگ آسیایی که مهمترین زیستگاه آن در استان سمنان است افزود: با تعامل انجام شده با سازمان مرکزی در حال خرید سامانه های عرفی پارک ملی کویر و توران برای حفاظت از این گونه هستیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان سمنان تصریح کرد : از مسیر 15 کیلومتری محور عباس آباد به میاندشت که در مسیر حرکت یوز آسیایی قرار دارد 10 کیلومتر آن تا کنون فنس کشی شده و ما بقی نیز در دست بررسی است.

وی با اشاره به 130 محیط بان این اداره کل در سطح استان افزود: در سال جدید نیز جذب محیط بانان به منظور افزایش حفاظت ها در سطح استان در دستور کار است.

انتهای پیام / د

جذب محیط بانان به منظور افزایش حفاظت ها در سطح استان سمنان در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.