در حالی که کشور‌های غربی درباره حل بحران‌های جهانی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای با وجود برخی اختلافات، درباره تروریسم فراقاره‌ای اتفاق نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه روسیا الیوم، در حالی که کشور‌های غربی درباره حل بحران‌های جهانی با یکدیگر اختلاف نظر دارند، کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای با وجود برخی اختلافات، درباره تروریسم فراقاره‌ای اتفاق نظر دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سازمان همکاری شانگ‌های گفت، اولویت این سازمان همچنان مبارزه با تروریسم است. وی همچنین ضمن استقبال از دیدار احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، ابراز امیدواری کرد بحران شبه جزیره کره از طریق گفتگو حل شود و با نقشه راه روسیه- چین متناسب باشد.

خبرنگار روسیا الیوم اعلام کرد، در حالی نشست سازمان همکاری شانگ‌های در شهر چینگ دائوی چین به پایان رسید که کشور‌های عضو این سازمان برای مقابله با بزرگ‌ترین چالش‌ها یعنی تروریسم فراقاره ای، افراط گرایی، جدایی طلبی و همچنین تجارت مواد مخدر و امنیت اطلاعاتی انرژی گسترده‌ای برای هماهنگی و همکاری با یکدیگر دارند.

ولادیمیر پوتین گفت: «دوست دارم به این موضوع اشاره کنم که همکاری در جنگ با تروریسم در چارچوب سازمان شانگ‌های در راس اولویت‌ها قرار دارد. تصویب برنامه مقابله با تروریسم، افراط گرایی و جدایی طلبی رویکرد‌های ۳ سال آینده این سازمان را تعیین می‌کند و در این زمینه باید به رزمایش‌های مشترک، عملیات مقابله با تروریسم و افزایش تبادل تجربه‌ها و اطلاعات توجه کرد.»

رئیس جمهور روسیه ضمن استقبال از دیدار احتمالی بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، گفت: «نقشه راه روسیه- چین، رکن و اساس هر گونه حل و فصل در آینده محسوب می‌شود. »

پوتین گفت: «قضیه شبه جزیره کره بر اوضاع امنیتی منطقه سازمان همکاری شانگ‌های تاثیر زیادی می‌گذارد. قصد پیونگ یانگ، سئول و واشنگتن را برای حل فراگیر این بحران از طریق گفتگو و مذاکره به گونه‌ای که با نقشه راه روسیه- چین و راه حل پیشنهادی این دو کشور هماهنگ باشد، مثبت ارزیابی می‌کنیم.»

گزارشگر این شبکه ادامه داد، کشور‌های غربی درباره راه حل بسیاری از مسائل جهانی اختلاف نظر دارند. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های درباره این مسائل اتفاق نظر دارند.

تلاش بسیاری از کشور‌ها برای عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های نشان دهنده اهمیت این سازمان در عرصه بین المللی است. هر قدر که کشور‌های عضو این سازمان اختلاف نظر داشته باشند، در نهایت درباره یک هدف مشترک یعنی مقابله با چالش‌های معاصر و از همه مهم‌تر تروریسم بین المللی اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/

سخنان پوتین در پایان نشست سازمان همکاری شانگ‌های

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار