سرپرست معاونت صنایع دستی گلستان گفت : در استان ۹ مرکز تخصصی و یک خانه صنعت و یک مرکز خلاق برای تقویت سطح کیفی محصولات صنایع دستی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حاج ابراهیمی سرپرست معاونت صنایع دستی گلستان گفت : یکی از مولفه های فرهنگی توسعه فضای کسب و کار در استان صنایع دستی است که باید برای رونق آن در بازار بازنگری شود.

حاج ابراهیمی افزود : ابریشم بافی و جاجیم بافی جز صنایع دستی است که در سالهای گذشته به فراموشی سپرده شده بود که با دریافت نشان ملی و افزایش کیفیت مواد اولیه و مهر اصالت توانستیم این محصولات را در سبد خانواده ها قرار دهیم .

وی افزود : البته برای ماندگاری تولیدات و رونق کسب و کار در صنایع دستی نیاز به بسته بندی مناسب و شناخت نیاز عموم مردم ضروری است .

وی افزود : با تلفیقی از روش بومی با علمی و برای تقویت و ارتقا سطح کیفی صنایع دستی اقدام به افتتاح ۹ مرکز تخصصی و یک خانه صنعت و یک مرکز خلاق در استان کردیم .

وی در پایان افزود : اکنون محصولات صنایع دستی در بسته بندهای مختلف در رشته های جاجیم بافی و ابریشم بافی بسته بندی و به بازار عرضه می شود .

بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی است که در استان گلستان نیز بیش از ۱۸ هزار هنرمند، در بیش از ۱۰۰ رشته صنایع دستی در فعالیت می کنند .

انتهای پیام /گ

 

توسعه فضای کسب و کار در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.