نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: تهیه فیلم های مستند از زندگی بزرگان و مفاخر دینی و انقلابی کاری بسیار ارزشمند و مورد حمایت ما می باشد.

تولید مستند از زندگی بزرگان و مفاخر کاری ارزشمند است+ تصویربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  دکتر حسن بهرام نیا در حاشیه تولید مستند کربلایی میرحیدر با عنوان یک خادم و پیرغلام در شهرستان نهاوند اظهار داشت: هنرمندان و مستند سازان نهاوندی برای معرفی کهن شهر خود اقدام به تهیه مستند های خوبی از زندگی نخبگان، بزرگان دینی و شهدای انقلاب اسلامی کرده اند.
وی گفت: تهیه فیلم مستند از زندگی کربلایی میرحیدر که نزدیک به ۵۰سال است به عنوان شورای اسلامی، معتمد محلی و پیرغلام اهل بیت(ع) در زادگاهش روستای تکه و شهرستان نهاوند به مردم خدمت می کند بسیار به موقع و ارزشمند است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: من کربلایی میرحیدر و خانواده ایشان و برادر شهیدشان فرمانده و سردار شهید حیدر سهرابی را بیش از ۳ دهه است که می شناسم که همیشه در خدمت به مردم و انقلاب اسلامی بوده اند و گواه من بیش از ۳۰سال فعالیت ایشان در شورای اسلامی روستای تکه و ۱۲ سال عضویت در شورای هیآت مذهبی نهاوند است.
وی بیان کرد: کربلایی میرحیدر یک فرد کشاورز و باغدار است که منشاء خدمات بسیار ارزشمندی در طی دوران مسئولیت خود شد به طوری که در چند دوره به عنوان شورای نمونه اسلامی شهرستان و استان ودو دوره به عنوان پیرغلام نهاوند و همدان انتخاب شد.
بهرام نیا اظهار داشت: این شورای نمونه و پیرغلام اهل بیت(ع) چندین دوره هم به عنوان باغدار، کشاورز و عامل نمونه طرح جمع آوری زکات معرفی و انتخاب شد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: کربلایی میرحیدر به همراه برادر شهیدش در جبهه حضور داشت و سبک مداحی قدیمی و منحصر به فرد و جوان پسندی دارد و مهمتر از همه رضایت مردم از ایشان است.
علی کاظم نادری نویسنده و کارگردان فیلم مستند کربلایی میرحیدر در حاشیه تولید این مستند در نهاوند بیان کرد: نکات مهم و ارزشمند اخلاقی ، مذهبی و فرهنگی و جوان پسند بسیاری در زندگی این پیر غلام اهل بیت(ع) و خادم مردم می باشد که یک گروه مستند ساز از تهران و نهاوند به دنبال تهیه هستند.
وی خاطر نشان کرد: کار تهیه و تولید و تحقیق میدانی فیلم مستند کربلایی میرحیدر از سال ۹۶ با تهیه کنندگی علی سهرابی و اینجانب به همراه یک گروه تصویربرداری با ۳ دوربین و با کیفیت فول اچ دی در روستای محل زادگاهش تکه در شهرستان نهاوند آغاز شد و تا قبل از ماه محرم آماده پخش و توزیع می شود.
مستند ساز و کارگردان سینما حقیقت افزود: جهت ترویج مفاهیم دینی و انقلابی و الگو گرفتن نسل جوان از زندگی این افراد بزرگ و خدمتگزا این مستند با هزینه شخصی و رایگان تهیه شده و این چند مین اثری است که با موضوع دفاع مقدس و مذهبی در نهاوند و روستاهای آن در این شهرستان تولید و از شبکه های سیما پخش شده است.
نادری گفت: در مستند کربلایی میرحیدر از تمامی جلوه های بصری مانند هیات مزرع باغ گفتگو با مردم و اسناد آرشیوی استفاده شده تا مخاطب به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/س

مستند  زندگی بزرگان و مفاخر ساخته شود

برچسب ها: مفاخر ، مستند ، نهاوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.