حجت الاسلام دانشی گفت: توسعه گستره جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، گسترش مشاركت اهالي و علاقمندان سينما در بزرگ‌ترين رويداد سينمايي كشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس دانشي مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان در گفتگو با ستاد خبري سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر اظهار داشت: اين جشنواره ضمن انتشار ثمرات تمركززدايي در اين حوزه تخصصي،علاقمندان مردمي اين هنر را نيز افزايش مي‌دهد و به عبارتي، برگزاري هم‌زمان جشنواره فيلم فجر در استان‌ها گامي موثر در مردمي‌تر كردن صنعت و هنر سينماست.
وي با بيان اين كه اگر همراه با آثار سينمايي، آفرينندگان و بازيگران اين آثار در شهرستان‌ها حضور يابند، روند مردمي و فراگيرتر شدن سينما سريع‌تر و موثرتر خواهد بود، ادامه داد: جشنواره فيلم فجر مي‌تواند در درمان اقبال كم شهرستاني‌ها به سينماي كشور نقش موثري ايفا نمايد.
دانشي افزود: بي‌شك برگزاري همزمان جشنواره فيلم فجر در استان‌ها با رشد هيجانات و احساسات هنري در گستره وسيع كشوري و آشنايي به‌روز و به‌هنگام علاقمندان شهرستاني با پرجاذبه‌ترين رويداد فرهنگي كشور و تزريق انرژي متراكم به محافل و مراكز هنري و سينمايي استان‌ها، نقشی غيرقابل انكار در شكوفايي استعدادهاي سينمايي و هنري دارد و كشف استعدادهاي پنهان را به دنبال خواهد داشت.
وي با تاكيد بر اين كه سينماي ما در عرصه كميت توان رقابت با غربي‎‌ها را ندارد، توضيح داد: با صنعت مدرن سينما نيز فاصله داريم اما آنچه مي‌تواند ایجاد کننده عرصه رقابت ما باشد تا بتوانیم حرف‌هاي جذابي براي جهان داشته باشيم، حوزه اخلاق است و در رويكرد تغافل غربي‌ها، آگاهي بخشي و حركت توام با آگاهي مي‌تواند وجه تمايز ديگري براي هنرسينماي ايران باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان ادامه داد: جامعه جوان و پرانرژي ما براي برداشتن گام‌هاي بلند در عرصه هنر فاخر سينما، نياز به اميد، نشاط و شادابي دارد و رويكرد جشنواره سي‌ام فيلم فجر به اخلاق، آگاهي و اميد اگر به درستي تدبير و مديريت شود، سينماي كشور را در كميت و كيفيت متحول خواهد كرد.
وي پيشنهاد کرد که نمايش فيلم‌هاي جشنواره در استان‌ها با حضور كارگردان‌ها و بازيگران آثار، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و دعوت از هنرمندان استان‌ها جهت داوري و يا لحاظ نظرات آنان در بخش فيلم‌هاي برگزيده تماشاگران صورت بگيرد تا جشنواره موثرتري در جهت شكوفايي استعدادهاي شهرستاني را شاهد باشيم./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.