رئیس شورای شهر تهران گفت: دریافت وام بانکی هنگفت، شهرداری تهران را به شدت بدهکار کرده است.

ابهام در تأمین بودجه شهرداری تهران/ ماجرای وام کلان بانکی و بدهکار شدن شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه باید در اردیبهشت 96 ارسال می‌شد، اظهار کرد: ما در شورا این گزارش را بررسی کردیم و کمیسیون برنامه و بودجه به آن پرداخته و نتیجه‌ای را که حسابرسی آورده است، امروز قرائت شد.

وی با بیان اینکه موضوع تفریغ بودجه موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که اجرا می‌شود، افزود: این کار، هم برای دولت و هم برای شهرداری‌ها انجام می‌شود و حتی شرکت‌های خصوصی و دولتی هم تفریغ بودجه را انجام می‌دهند، لذا این کار در کمیسیون برنامه و بودجه انجام و در شورا هم بحث‌های کارشناسی در خصوص آن انجام شد و در 11 ماده به تصویب اعضای شورا رسید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در گزارش تفریغ بودجه رقم 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 22 هزار و 800 میلیارد تومان تبدیل شده بود و این مبلغ از طریق درآمد واقعی در شهرداری به دست نیامده بود، گفت: این مبلغ از طریق گرفتن یک وام هنگفت به دست آمده بود که شهرداری‌ را به شدت بدهکار کرده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در تفریغ بودجه به دقت مشخص نشده بود که این پول کجا هزینه شده است و نکته دیگر این بود که بخشی از درآمدهایی که در سال 94 به دست آمده بود و مبلغ آن 1300 میلیارد تومان بود، رقم آن به درستی در درآمدهای 95 دیده نشده بود و عمده ترین موارد مطرح بود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش هزینه کرد این افزایش از 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان به درستی به شورا ارائه نشده است که قرار شد این موضوع شفاف‌سازی شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: شهرداری عملکرد بودجه 96 را هنوز نفرستاده و در حالی که ما در ماه خرداد هستیم، باید تا آخر اردیبهشت عمکرد بودجه 96 را ارسال می‌کرد و من هم امروز تذکر دادم که زودتر آن را ارائه دهند.

انتهای پیام/

گزارش تفریغ بودجه 95 تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار