نماینده آبادان در مجلس گفت: افزایش معافیت کالای ملوانی و تعدیل نرخ سوخت موجب بهبود وضعیت معیشتی ملوانان و رونق تجارت دریایی خواهد شد.

افزایش معافیت کالای ملوانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عامر کعبی نماینده آبادان در مجلس با بیان اینکه اجرای آئین نامه جدید می تواند موجب کاهش قاچاق کالا و افزایش مبادلات و تجارت اقتصادی شود، گفت: باید فضای سالمی برای انجام مبادلات مرزی و فعالیت های تجاری ملوانی فراهم شده و بهبود وضعیت شغلی ملوانان و لنج داران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پس از پیگیری های مستمر و در راستای ساماندهی معیشت ملوانان و تامین مطالبات مردم ساحل نشین، آئین نامه جدید کالای همراه ملوان ابلاغ و بزودی اجرایی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم حمایت از اقتصاد و معیشت جامعه صیادی گفت: دولت امسال با توجه به شرایط اقتصادی جدید، تغییراتی را در آئین نامه ملوانان ایجاد کرد که به نفع ملوانان و حمایت از اقتصاد و معیشت این قشر زحمتکش خواهد بود.

کعبی با اشاره به افزایش معافیت کالای ملوانی افزود: به موجب آئین نامه جدید ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن، معافیت کالای ملوانی از ۱۰۰ میلیون ریال تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت؛ این شناورها در صورتی که ملوانان شاغل در آنها بیمه تامین اجتماعی باشند مجاز هستند طی سال برای هر شناور و هر ملوان تا ۶ نوبت تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال از معافیت ملوانی بهره مند شوند.

وی همچنین با اشاره به تعدیل نرخ سوخت لنج داران باربری و بهبود مبادلات اقتصادی دریایی گفت: در بخش دیگری از آئین نامه جدید، نرخ سوخت لنج داران باربری تعدیل شد و نرخ فروش نفت گاز به شناورهای ایرانی زیر ۵۰۰ تن به نرخ داخلی تعیین شده که در حدود سه هزار ریال است.

انتهای پیام/ د

معافیت کالای ملوانی

 

برچسب ها: قاچاق کالا ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.