تصور مردم از پزشکان، افرادی پولدار است که هیچ مشکل مالی ندارند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در حدود ۱۰ درصد این قشر درآمد‌های چند ده میلیونی دارند که البته مختص چند رشته پزشکی خاص است.

کدام پزشکان درآمد‌های چند ده میلیونی دارند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پزشکی به عنوان رشته‌ای که در این سال‌ها بیشتر زیر ذره بین نگاه مردم و مسئولان قرار دارند، همواره با مشکلات و چالش‌هایی در مسیر حرفه خود مواجه اند که بی ارتباط با طرح تحول سلامت نیست.

زیرا، با اجرای این طرح بود که گفته شد درآمد پزشکان به یکباره به چند برابر افزایش یافت و آن‌ها را از سایر مشاغل با درآمد‌های بالا، جدا کرد. این در حالی است که جامعه پزشکی، چنین اعتقادی ندارد و عنوان می‌کنند که بیشترین هزینه‌های طرح تحول سلامت، صرف دارو، تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستان‌های مشمول طرح تحول سلامت شده است.

در همین حال، افزایش سرسام آور تعرفه‌ها در سال ابتدایی اجرای طرح تحول سلامت، یکی از دلایل درآمد‌های چند میلیونی پزشکان شد و حالا بازگشت به عقب برای آن‌ها قابل هضم نبود، بطوریکه با افزایش ۵ درصدی تعرفه‌ها در سال ۹۷، به یکباره شاهد انتقاد تند و صریح پزشکان بودیم.

اما، محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پاسخ به این ادعا افزایش ۵ درصدی تعرفه‌ها قابل قبول نیست، با بیان اینکه در مقطعی تعرفه‌ها ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد، گفت: چرا همین منتقدان در آن زمان نسبت به افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه‌ها منتقد نبودند، در آن زمان با اقدامات کارشناسی تعرفه‌ها تا آن میزان افزایش پیدا کرد و در شرایط فعلی نیز با بررسی‌های کارشناسی ۵ درصد به میزان تعرفه‌ها اضافه شد.

وی با تاکید بر اینکه به بخش درمان و سلامت نباید نگاه تجاری داشت، افزود: همه فعالان بخش خصوصی جزء نخبگان بوده و دارای روحیه بالای خدمتگذاری به مردم هستند، بنابراین همین میزان تعرفه‌ها نیز برای بخش سلامت دارای سوددهی قابل قبولی بوده و طبق جوانب و شرایط باید به اعمال قانون توجه داشت.

از سوی دیگر، سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که تفاوت درآمد بین پزشکان و پیراپزشکان بسیار زیاد است، گفت: بخش عمده این تفاوت‌ها بین پزشکان هم متفاوت است، و تنها وضعیت یک درصد محدودی از آن‌ها که شاید ۵ درصد پزشکان هم نشوند به دلیل درآمد‌های خاص و بالایی که دارند، باعث تفکر وجود درآمد‌های غیر طبیعی برای تمام پزشکان می‌شود.

شاید ۵ درصد پزشکان هم نشوند به دلیل درآمد‌های خاص و بالایی که دارند، باعث تفکر وجود درآمد‌های غیر طبیعی برای تمام پزشکان می‌شود
وی افزود: اکثر پزشکان عمومی به ویژه پزشکانی که به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند حتی متخصصان رشته‌هایی که عمومی‌تر هستند از جمله زنان و زایمان، جراحی عمومی، داخلی و اطفال برای پیدا کردن کار و کسب معیشت دچار مشکل هستند، چرا که در مراکز دولتی برای جذب متخصصان ظرفیت وجود ندارد، از سوی دیگر میزان هزینه‌های تاسیس یا اجاره مطب و استخدام پرسنل به اندازه‌ای بالا بوده که درآمد پزشک متخصص پاسخگوی اداره مطب نیست،.

بنابراین فعالیت آن‌ها در بخش خصوصی به صورت مطب از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، به همین دلیل در این بحران اقتصادی تنها پیراپزشکان با مشکل عدم اشتغال مواجه نیستند و بخش قابل توجهی از پزشکان نیز در این مورد درگیر هستند.

مره صدق یادآورشد: متاسفانه در بخش درمان کشور به دلیل حاکمیتی که به عنوان پزشک سالاری وجود دارد به حقوق بقیه حرفه پزشکی و پیراپزشکیتوجه نشده است و حتی در مورد پزشکان هم اگر تعداد محدودی که در رشته‌های فوق تخصص جراحی فعالیت می‌کنند را کنار بگذاریم، سایر پزشکان از درآمد رضایتبخشی برخوردار نیستند.

اما، دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، سهم پزشکان با درآمد بالا را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، شاهد افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها و بودجه بودیم که تصور می‌شد بیشتر این پول‌ها به جیب پزشکان رفته است. به دنبال همین مسئله، انجمن‌های پزشکی به همراه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت، به تفسیر و تجزیه تحلیل هزینه‌ها پرداختند و نتیجه این شد که پول زیادی به جیب پزشکان نمی‌رود.


بیشتر بخوانید:پزشکان در کدام کشورها بیشترین درآمد را دارند؟ 



وی، بیشترین هزینه‌های طرح تحول سلامت را متوجه تامین دارو، تجهیزات پزشکی و هتلینگ بیمارستان‌ها دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، درآمد بعضی رشته‌های پزشکی با اجرای این طرح بالا رفت و اکثریت جامعه پزشکی، درآمد آنچنانی نداشته اند.

خسرونیا، یکی از مشکلات هزینه‌های بالا در طرح تحول سلامت را متوجه جامعه پزشکی دانست و گفت: این وضعیت باعث شد بیمارستان‌ها و بیمه‌ها بدهی‌های زیادی به بار بیاورند و در نتیجه، پرداختی‌ها به پزشکان با تاخیر‌های چند ماهه همراه شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اعتقاد به این مطلب که درآمد پزشکان با اجرای طرح تحول سلامت و به دنبال افزایش هزینه‌های آن، آب رفت، افزود: در این بین، ۱۰ درصد جامعه پزشکی از درآمد بالایی برخوردار است و این شامل برخی رشته‌های خاص می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که ۲۰ تا ۳۰ درصد جامعه پزشکی نیز درآمد قابل قبولی دارند، گفت: در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه پزشکی، درآمد مناسبی ندارند و بعضا با مشکلات زیادی مواجه اند.

در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه پزشکی، درآمد مناسبی ندارند و بعضا با مشکلات زیادی مواجه اند.

به گفته خسرونیا، جامعه پزشکی که در دایره ۵۰ تا ۶۰ درصدی قرار دارند، وضعیت مالی خوبی ندارند و مجبورند شب‌ها در درمانگاه‌ها کشیک باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه، کسی این پزشکان را نمی‌بیند و فقط همان ۱۰ درصد که درآمد بالایی دارند را می‌بینند.

خسرونیا، در ارتباط با درآمد ۱۰ درصد پزشکان، گفت: این عده از محل کارانه ماهانه بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان درآمد دارند که بیشتر جراحان قلب، پیوند و مغز هستند.

وی توضیح داد: البته کار پزشکان این رشته ها، سخت و دشوار است و بعضا با ریسک بالایی برخوردار است.

خسرونیا در خصوص درآمد سایر جامعه پزشکی، گفت: این ۵۰ تا ۶۰ درصد جامعه پزشکی، بین ۲ تا ۳ میلیون و حداکثر ۱۰ میلیون درآمد ماهانه هستند که با هزینه‌های آن‌ها نمی‌خواند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

درآمد پزشکان چقدر است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم پزشک کمتر از ۱۵ ملیون درآمد داره؟؟
ای آقا صحبت ملیارد هست در ماه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
پزشکان واقعا زحمت میکشن ،اول بگم اونا 7سال درس میخوانند تا به اینجا برسند دوم هم اینکه اگر شما واقعا ناراحتید چرا خودتون درس نخواندید تا به این مقطع برسید ،لطفا نسنجیده عمل نکنید اونا جوانیشون رو پای درس خوندن کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
خدا نگهدارتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
ما وقتی مطب میرویم علایم را میپرسند بعد وارد رایانه میکنند پزشک از داخل اتاقش به منشی با ارتباط اینترنتی ویزیت را اعلام میکنه بعد که میرویم پیش پزشک فقط نسخه را مینویسه همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه پزشکا درآمد آنچنانی ندارن این پولا رو از کجا میارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
من پزشکی رو نمیشناسم که جز قشر متوسط باشه همه از مرفعین هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
اینکه گفته شده ده درصد پزشکا فقط درآمد بالایی دارن اون هم به صورت کارانه ،دروغ بزرگیه اولا همه ی پزشکا اگه به هر طریقی جیبشونو پر نکنی برات کار نمیکنن،ثانیا اخلاق پزشکی تو مملکت ما کم رنگ شده،همه چی شده پول ،هر جای ایران که شما برید متوجه میشید که بعد از بانکها بهترین موقعیت ملک ها متعلق به پزشکانه،حتی پزشکای عمومی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۰۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
درامد زیادی جراحان دارن ولی خیلیهاشون خیلی دلسوز هستند و هدفشان جان وسلامت بیمار است ولی عده از انها فقط به پول اهمیت میدهند
United States of America
asad
۲۲:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من البته پیش از تحول سلامت/برای درمان پارگی مینیسک پیش ارتوپد رفتم گفتم اینطورم گفت پول داری گفتم چقدر گفت 800 برای لوازم و900 زیرمیزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
ما بدبختا که نداریم چی !
باید دندانهامون بپوسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دوست من دندان پزشکه
روزی پنج شش میلیون تومن راحت درمیاره
چرا باید هزینه های دندانپزشکی اینقدر سرسام آور باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
همشون خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دندانپزشکان متخصص ریشه دندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
دروغه...درامد پزشکان خیلی بیشتر از چیزیه که تو گزارش گفته شده
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بعضی هاشون اصلا سیرمونی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بعضی هاشون واقعا زحمت میکشن واقعا
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه مومنی
۱۵:۳۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
اکثر پزشکان حقوق های بالای ده میلیون می گيرن، متخصصان که صد میلیونی حقوق می گيرن...... اما بقیه کارمندای دولت متاسفانه زندگی سختی دارن، الان سه ماه از سال میگذره و دولت هنوز حقوق هارو افزایش نداده. من در محرومترین منطقه کشور درس ميدم با چهار سال سابقه کار ولی حقوقم به یک و نیم میلیون نمیرسه هنوز.... عدالت کجاست؟؟؟ هیچ جای دنیا انقدر تبعیض شغلی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خوش بحالت خبر از بازاریا نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
کمتر از 5 درصد پزشکان در آمد نجومی ندارن ، 95 در صد درآمد نجومی دارن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۲۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام در حال حاضر به وضعیت معیشتی و رفاهی پزشکان توجه زیادی می شود میانگین حقوق اکثر پزشکان عمومی در بخش دولتی مخصوصا طرح پزشک خانواده بالای ده میلیون تومان است و پزشک متخصص که خدا می داند ...و همه نوع امکانات رفاهی در اختیار ان ها قرار داده می شود اما نمی دانم چرا به وضعیت معیشتی معلمان اصلا توجه نمیشود من به عنوان یک معلم در مناطق روستایی و صعب العبور و تدریس در کلاس های چند پایه بدون هیچ گونه امکانات رفاهی در کلاس درس بدون هیچ وسیله ی خنک کننده در هوای گرم باید تدریس کنم ان وقت حقوق من در ماه به یک و نیم میلیون هم نمی رسد کجای این عدالت است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
جدای اینکه درآمدشون 50 برابر حقوق یک معلم هست. باید این رو هم اضافه کنیم که هیچ کاری برای بیمار انجام نمیدن.
کاش چند درصد از هزینه طرح تحول سلامت رو خرج طب اسلامی میکردن اونوقت سلامت جامعه واقعا متحول میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
برادر خانم بنده متخصص گوش و حلق وبینی است. با هم در دبیرستان البرز تهران همکلاس شده بودیم. درس من از ایشان بهتر بودو من علاقه ای به پزشکی نداشتم و با رتبه ی تک رقمی کنکور دانشگاه شریف رفتم الان مهندسم و مدیر عالیرتبه در شرکت بزرگ ایرانی.درآمد و دارائی برادر خانم بنده با من قابل مقایسه نیست. ایشان حداقل در ماه بالای یک میلیارد درآمد دارند. دو سال است که به کانادا مهاجرت کرده اند و نتوانسته اند استانداردها و کلاسهای پزشکی آنجا را با موفقیت بگذرانند فلذا هر دو ماه استراحت در کانادا یکماه به ایران تشریف آورده و صدها نفر خانمهائی که با آرزوی خوشگل شدن دماغ و گونه و لب و .... را بدست ایشان میدهند و در این یکماه به اندازه ی ده سال حقوق من جمع میکند و میرود کانادا و به سیر و سیاحت خود میرسد.خانمش هم در ایران پزشک زنان زایمان بودند و ایشان نیز نتوانستند در کانادا مجوز طبابت بگیرند و ایشان نیز همان سبک . شوهرشان از ایرانیان ارتزاق و در کانادا زندگی میکنند.مطبشان با کمک منشیها دایر است و وقتهای مشتریان را تنظیم میکنند.آنوقت ادعای این جناب دکتر در فوق مرا متحیر نمود.
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۱۴:۳۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
كليه پزشكان متخصص و فوق تخصص و كليه دندان پزشكان درآمدهاي ميلياردي دارند.همه ماها در طول زندگي با پزشكان مختلف سر و كار داريم هميشه همه مطبها شلوغ و واسه گرفتن نوبت بايد از هفته ها پيش هماهنگ كنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
نمیدونم چی بگم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من که 900هزار تومان میگیرم چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
کمترین حقوق پزشکان از بیشترین حقوق کارمندان بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
هزینه ویزیت پزشکان خیلی زیاد شده بیمه هم که قبول نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
پزشکان 5 دقیقه ویزیت میکنن 50 هزار تومان میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
درآمد پزشکان خیلی زیاده ای کاش درآمد ما هم مثتل پزشکان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
یک ویزیت پزشکان 40 تا 50 هزار تومان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
یه دندون عقل کشیدم تو کرج 300هزار تومن
Romania
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
واقعیت این هست که در کشور های توسعه یافته بدلیل شرایط اقتصادی بالاتر درامد تمام اقشار بیشتر هست، هزینه هایی مانند مواد غذایی یا خرید ماشین ....برابر با ماست، تازه آنها از امکانات بهتری هم بهره مندند
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
باید پرداخت پول بین رشته های علوم پایه پزشکی و پیراپزشکی و... متعادل گردند مثل همه جای دنیا.
Iran (Islamic Republic of)
moein
۱۲:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بنده به عنوان عضوی از جامعه بهداشت میگویم که این امار مطلقا اشتباه است
و پزشکان در ایران درامد بسیار بالایی دارند
چرا دنبال کتمان حقیقت هستیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بهتر است بگوییم کدام پزشکان ندارند.؟؟
جواب هم مشخصه هیچکدام؟!!!!!!!!!!!
پزشک با حقوق 700 میلیون درماه !!!!!
پزشک صفر کیلومتر و طرحی 15 میلیون!!!!!!!!!!!
گزینش و استخدامی برای ماهاست!!!!!!!!!!!
پزشکان معاف از همه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
من دانشجوی دکترای جامعه شناسی تبریزم حق التدریس 10 واحد بهم میدن 400 تومن ماهی از کارگر هم کم تر 3 بار کنکور دادیم 3 بار هم پایان نامه یک میلیونم یک دندان پزشک که یه بار کنکور داده درامد نداریم بیمه هم نیستیم ممکنه ترم بعد هم به ما واحد ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خوش به حال پزشکان این همه درامد دارند کمترین آنها 4 میلیون میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چطور ممکنه پزشکان مشکل داشته باشند غنی ترین قشر پزشکان هستند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چی میگید برای خودتان پزشکان در ایران خدایی می کنند هیچ کس هم نیست بهشان چیزی بگوید مگر یه پزشک چند برابر یک معلم زحمت می کشد که حقوق حداقل صد برابری می یگرد. انصاف کجاست.
پزشکان متخصص شهر ما حداقل ماهی سیصد میلیون درآمد دارند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
خوشا به حالشون ای کاش ما هم چنین درامدهایی داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
هنوز معلم ندیدی تو روستا با 8 سال سابقه یک و شیصد تومن بگیره اونم نیرو رسمی!!
مام تو رشته ریاضی نخبه بودیم
فقط شما درس خوندید
فقط شما زحمت کشیدید
فقط شما کارتون ریسک داره
درامدتون اصلا با بقیه اصناف برابری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چند ده میلیونی ! بگو چند ده میلیاردی ! گرانترین خانه ها گرانترین خودروها !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۳۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
اگه پزشکی هست که زندگیش نمی چرخه من که کارگرم حاضرم یارانه ام رو بهش بدم تا گذران زندگی کنه. دلم سوخت واسه پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
رشته های پایه ومراقبتهای اولیه مثل داخلی انقدر پایین است که بعضی بسختی امر معاش میکنند ولی غرور اجازه بیان این مشکلات را نمی دهد ومردم فکر میکنند انها هیچ مشکلی ندارند متاسفانه غرور کاذب پزشکان مانعی برای بیان مشکلات عدیده ای است که این گروه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۲۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
پزشک زنان و زایمان می شناسم که ماهانه 50 میلیون از بیمارستان می گیره . عصر تا شب هم حداقل یک میلیون و پانصد تا دو میلیون تومان روزانه از مطبش درآمد داره . ولی حاضر نیست یه جای درست و حسابی برای مطبش بگذاره که زن حامله مجبور نشه دو طبقه از پله ها بالا بیاد .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
بازم دولت تو ایران به پزشکان بیش از حد رو داده و درآمد خیلی بالایی دارن ، همین پزشکان که به کشورهایی خارجی میرن بیش از یک سال طاقت نمیارن و دوباره فرار میکنن ایران دولت با نظارت جدی و افزایش مالیات بر درآمد پزشکان و بخصوص نظارت داشته باشه که پزشکها یا بیمارستان رو انتخاب کنن یا مطب رو!! چه وضعشه بعضی متخصصها از ۱۰ تا جا حقوق میگیرن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
چرا رشته ها را به سمت تخصصهایی که کمبود داریم نمیبرند و به سمت رشته هایی که بازاری ندارند میبرن این چه مدیریتی است تو شهر ما درآمد هر متخصصی روزانه حداقل 2میلیون به بالاست این انصاف است