رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در بخش قهرمانی به راهبرد و نقشه راه جدید نیاز داریم تا نسل جدیدی را به بسکتبال کشور معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار توپ وتور گروه ورزش  باشگاه خبرنگاران جوان رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفت وگو با رادیو درباره اقداماتش از زمان حضورش در فدراسیون بسکتبال گفت: شورای راهبردی با حضور استادان و مدیران ورزش کشور برای تدوین یک برنامه چهار ساله تشکیل شده است، البته قبل از این، یک برنامه چهار ساله در فدراسیون وجود داشت که تا سال 1399 تدوین شده بود اما قصد داریم این برنامه 4 ساله را بر اساس شرایط روز و اهداف خود به روز کنیم. باید دید توسعه بسکتبال به چه ابزاری نیاز دارد. درصدد هستیم در بخش های همگانی، قهرمانی، بانوان، و زیرساخت ها توسعه ایجاد کنیم.

طباطبایی ادامه داد: در بخش قهرمانی نیاز به راهبرد و نقشه راه جدید داریم. باید پشتوانه سازی کنیم و نسل جدیدی را به بسکتبال کشور معرفی کنیم. در بخش همگانی تمرکز فدراسیون بر روی توسعه بسکتبال سه نفره است. این رشته در دنیا بسیار مورد توجه است، در حضور چند ماهه من در فدراسیون 3 بار ملی پوشان بسکتبال سه نفره به مسابقات بین المللی اعزام شده اند. در حال حاضر بسکتبال سه نفره بانوان دارای رنک بالاتری از بسکتبال سه نفره آقایان هستند. باید بررسی کنیم و جایگاه خود را در بخش قهرمانی بسکتبال سه نفره پیدا کنیم و سپس برای توسعه بخش همگانی آن در محلات، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و دانشگاه ها اقدام کنیم.

او درباره وجود برخی ابهامات در انتخاب روسای کمیته ها اظهار کرد: سعی داریم ساختار تشکیلاتی فدراسیون را علاوه بر چابک سازی، کوچک‌سازی هم کنیم. کمیته آموزش ماهیتی علمی و آکادمی دارد به همین دلیل لازم است از افراد دانشگاهی در این بخش استفاده شود. افرادی که بتوانند برنامه ریزی استراتژیک تدوین و بخش آموزش را متحول کنند. من این توانایی را در رحیمی که خود استاد دانشگاه است، دیدم. او فردی آکادمیک و اجرایی است و توانایی خوبی برای برنامه ریزی و آموزش مربیان کشور دارد.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره استعفای رئیس کمیته استان ها تصریح کرد: هیچ نامه ی استعفایی به دستم نرسیده است. من این موضوع را در فضای مجازی دیدم اما رئیس این کمیته خود خواستار ادامه همکاری با فدراسیون است.

او درباره انتخاب یکی از والدین بازیکنان ملی پوش تیم نوجوانان به عنوان سرپرست تیم بیان کرد: پدر یکی از ملی پوشان خود اهل گرگان است و قبلا نیز تجربه سرپرستی تیم ها را داشته است. با توجه به این که گرگان میزبان مسابقات نوجوانان غرب آسیاست با نظر کادر فنی به این نتیجه رسیدیم که این فرد می تواند گزینه خوبی برای سرپرستی تیم ملی نوجوانان باشد، البته قبل از انتخاب او به عنوان سرپرست جلسه ای با او برگزار کردیم و به وی گفتیم که ممکن است فرزندش جایی در تیم ملی نداشته باشد، او هم به راحتی این موضوع را قبول کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره اقدامات این فدراسیون در توسعه زیرساخت ها اضافه کرد: ما تقویت زیرساخت ها را از تغییر مکان فدراسیون آغاز کردیم تا پرسنل و همکاران ما در محیطی آرام کار خود را ادامه دهند. اکنون فدراسیون در سالن آزادی مستقر شده است و امکانات خوبی هم داریم. در حال حاضر چهار رده تیم ملی کشورمان در حال تمرین هستند با این شرایط با کمبود سالن دست به گریبان هستیم. به همین دلیل مکاتباتی با وزارت ورزش و جوانان برای در اختیار گرفتن سالن افراسیابی انجام شده است. یکی دیگر از اقدامات ما تاسیس خانه های بسکتبال در استان های کشور است. خوشبختانه تاکنون در 8 استان کشور موفق به تاسیس خانه بسکتبال شده ایم.

طباطبایی درباره وضعیت بسکتبال بانوان خاطر نشان کرد: ساختار تشکیلاتی بسکتبال بانوان تغییر کرده است. از دوستان و کارشناسان  برای هم اندیشی و تغییرات در بخش بانوان استفاده کرده ایم تا بتوانیم در بسکتبال سه نفره و پنج نفره و لیگ برترموفق تر عمل کنیم. هفته آینده نیز میزبان نواب رئیس هیئت های استانی هستیم تا بتوانیم با استفاده از نقطه نظرات آنها مسابقات قهرمانی کشور و لیگ را تقویت کنیم. تیم های ملی بانوان نیز در حال تشکیل است. بسکتبال 3 نفره بانوان کشورمان برای بازی‌های آسیایی جاکارتا دراردو به سرمی برد. تیم ملی جوانان نیز آذرماه راهی هندوستان می‌شوند. بانوان بسکتبالیست  حدود 40 سال است که هیچ فعالیت برون مرزی نداشتند اما درمدت حضور من 4 اعزام برون مرزی دربخش بانوان داشته ایم که  که تاثیر خوبی بر جامعه می گذارد و انگیزه ایجاد می کند.

انتهای پیام/

اظهارات طباطبایی درباره وضعیت بسکتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار