۱۵ کشته در تازه‌ترین درگیری‌ها در مالی

منابع نظامی در باماکو، پایتخت کشور آفریقایی مالی از کشته شدن ۲ سرباز ارتش این کشور و ۱۳ تروریست در تازه‌ترین درگیری‌های مسلحانه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی در باماکو، پایتخت کشور آفریقایی مالی روز شنبه از کشته شدن ۲ سرباز ارتش این کشور و ۱۳ تروریست در تازه‌ترین درگیری‌های مسلحانه خبر دادند.

این درگیری‌ها زمانی اتفاق افتاد که عناصر مسلح تروریست در دو حمله جداگانه نیرو‌های ارتش مالی را در مرکز این کشور آشوبزده هدف قرار دادند.

یک مسئول نظامی مالی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: «تروریست‌ها با خودرو و موتور سیکلت به مواضع ارتش مالی در منطقه بونی در مرکز کشور حمله کردند. در این درگیری‌ها ۲ نظامی ارتش کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است. در این درگیری‌ها همچنین ۱۰ تروریست به هلاکت رسیدند. در نهایت گروه مهاجمان موفق شدند مقادیری سلاح و مهمات از مواضع ارتش به سرقت ببرند.»

در پی انتشار خبر این حمله، یک خودرو حامل نیرو‌های کمکی ارتش مالی برای حمایت از نظامیانی که در بونی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته بودند، منطقه دوئنتزا را ترک کرد. اما یک مین در مسیر عبور این خودرو منفجر شد.

یک منبع نظامی مالی بدون این که به تلفات احتمالی ارتش در این انفجار اشاره کند، گفت، سربازان سه مظنونی را که ظاهرا این مین را کار گذاشته بودند هدف قرار داده و کشتند. هنوز خبر موثقی درباره میزان تلفات ارتش مالی در این حمله مخابره نشده است.

مناطقی از شمال مالی مارس سال ۲۰۱۲ به اشغال گروه‌های افراط گرای وابسته به القاعده درآمد. ­ژانویه سال ۲۰۱۳ نیرو‌های صلحبان بین المللی با حمایت ارتش فرانسه آن‌ها را از مواضع خود بیرون راندند. با این حال همچنان چندین منطقه از شمال مالی خارج از کنترل نظامیان دولتی و نیرو‌های بین المللی است. از سال ۲۰۱۵ حملات افراط گرایان و تروریست‌ها به مناطق مرکزی و جنوبی مالی نیز گسترش پیدا کرده و حتی به برخی از کشور‌های همسایه به ویژه بورکینافاسو و نیجر سرایت کرده است.

­دولت مالی و چند گروه مسلح شمال این کشور سال گذشته در باماکو توافق نامه صلح امضا کردند. توافق نامه‌های صلح قبلی که به منظور پایان دادن به سال‌ها درگیری و خشونت در شمال مالی امضا شده بود، نتایج مطلوب را به همراه نیاورد.

انتهای پیام/

حمله تروریست‌ها در کشور مالی ۱۵ کشته برجای گذاشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار