مدیرعامل یک شرکت تجهیزات پزشکی گفت: مشکلات ناشی از نوسانات قیمت ارز دامن بسیاری از شرکت‌های داخلی را گرفته است.

جنیدی / گران بودن مواد اولیه داخلی در بازار / مشکلات ناشی از نوسانات قیمت ارز دامن گیر شرکت های داخلی تجهیزات پزشکی/غلامعلی فلاتی مدیرعامل یک شرکت تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی از طرف وزارت بهداشت که نقش خریدار هم دارد، غیراصولی است و باعث بروز مشکلات مختلفی می‌شود.

فلاتی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت سبب بروز  مشکلات مالی شده  است و همین مسئله منجر به مشکلاتی برای  تولید‌کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی می شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های تجهیزات پزشکی و تولیدکنندگان داخلی به جای دریافت مطالبات خود اوراق بهادر دریافت کرده اند که بنابر دستورات جدید این اوراق از شرکت ها برای معاملات بانکی پذیرفته نمی شود.

عواقب پرداخت دیر هنگام مطالبات تولید کنندگان تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد: بر اساس استانداردهای دنیا برگشت سرمایه نباید بیش از سه ماه به طول انجامد ولی متاسفانه امروزه تولیدکننده‌های داخلی تجهیزات پزشکی بعد از یک تا دو سال پول خود را دریافت می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا سرمایه اصلی آنها حتی کمتر از سال های گذشته شود.

فلاتی ادامه داد: نوسانات قیمت ارز، مشکلات جدی برای تولید‌کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است همچنین به روز رسانی نشدن قیمت‌ها و تأمین مواد اولیه برای تولید‌کنندگان مشکل ساز است.

این تولید کننده تجهیزات پزشکی عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های شرکت‌های داخلی به وسیله واردات مستقیم مواد اولیه محصولات صرف می‌شود و این مسئله به خاطر گرانی ارز مشکلات مالی فراوانی را بر پیکره تولید کننده داخلی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: نیمی از مواد اولیه می تواند از محصولات داخلی بازار ایران تامین می‌شود اما متاسفانه یا این مواد در بازار پیدا نمی‌شود و اگر هم مواد اولیه در بازار موجود باشد، به شدت گران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار