ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت کشورش برای بهبود روابط با آمریکا از طرق مختلف از جمله ملاقات سران دو کشور آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت کشورش برای بهبود روابط با آمریکا از طرق مختلف از جمله ملاقات سران دو کشور آمادگی دارد.

پوتین همچنین در خصوص تقویت روابط بین روسیه و آمریکا اعلام کرد اکنون توپ در زمین واشنگتن قرار دارد.

او در مصاحبه‌ای گفت: «تصمیم‌های آمریکا، از جمله تصمیمات رئیس جمهور این کشور را می‌توانیم از راه‌های مختلف ارزیابی کنیم. می‌توان از این تصمیمات انتقاد کرد. در حقیقت، انتقادهای بسیاری متوجه آمریکا است. اما یک مسئله دیگر وجود دارد که پیش از این نیز به آن اشاره کرده ام؛ ترامپ به وعده‌های انتخاباتی خود عمل می‌کند. یکی از این وعده‌ها، بهبود روابط آمریکا و روسیه بوده است. امیدوارم این وعده عملی شود.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد روابط میان سران کشورها باید «متمدن» باشد. وی افزود روسیه آماده است به روابط خود با آمریکا بهبود بخشد.

پوتین در این مصاحبه افزود: «تجربه‌ای که من از رئیس جمهور آمریکا دارم این است که علی‌رغم این‌که به تازگی اقداماتش در جامعه بین‌المللی و در بخش اقتصاد مورد انتقاد قرار گرفته است،  فردی است که می‌داند چگونه به مخاطب خود گوش دهد و چگونه به استدلال او پاسخ دهد. تمام این مسائل برای من به این معنی است که گفتگوها می‌تواند سازنده باشد.»

روز شنبه، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اعلام کرد نشست احتمالی میان پوتین و ترامپ ممکن است در وین برگزار شود.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این تعهد کرده بود هرچه سریع‌تر با ولادیمیر پوتین ملاقات کند. با این حال، پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوگانه روس، در انگلیس و اختلاف نظرها درباره سوریه، موجب افزایش تنش‌ها در روابط مسکو و واشنگتن شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار