ویژه برنامه شب خاطره‌ها به مدت دو شب در محل مسجد موقوفه نصیر الملک برگزار می‌شود.

الیاس رضایی معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: ویژه برنامه شب خاطره‌ها در مسجد رنگ و نور شهر شیراز طی دو شب، شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ خرداد در محل این مسجد از ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم این مسجد موقوفه میزبان راهنمایان گردشگری شهر شیراز خواهد بود، افزود: همزمان با آغاز سال ۹۷ طرح نورپردازی مسجد موقوفه نصیرالملک در شب با حضور معاونت میراث فرهنگی کشور افتتاح شد و با هماهنگی صورت گرفته این مجموعه در شب نیز تا ساعت ۲۱ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.

رضایی با اشاره به اینکه این طرح که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس به سرانجام رسیده است، افزود: به دلیل اینکه رفت و آمد گردشگران به این مکان تنها در طول روز بود و امکان بازدید از این مسجد در شب وجود نداشت، لذا طرح نورپردازی این مسجد به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و از محل این موقوفه انجام شد.

وی همچنین بیان کرد: در عملیات نورپردازی این مسجد تعداد ۱۸ پرژوکتور سفید رنگ کار شده است که تابش نور در شب روی پنجره‌ها به صورت نقطه‌ای از حیاط به پنجره‌ها و از شبستان به مسجد تعبیه شده است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: مسجد نصیرالملک شیراز یکی از زیباترین مساجد ایران است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد، بنایی مذهبی که همواره مورد توجه گردشگران و عکاسان داخلی و خارجی بوده است.

وجود شیشه‌های رنگی و مشبک این مسجد جلوه‌ای خاص به یکی از شبستان‌های آن داده است به گونه‌ای که می‌توان جلوه‌ای از رنگ و نور را در این بنای تاریخی دید.
انتهای پیام/ر

ویژه برنامه شب خاطره‌ها در مسجد نصیر الملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار