تهیه کننده «آدم های خوب شهر» گفت:این برنامه هر روز از شبکه دو سیما زندگی انسان هایی را روایت می کند که با کار نیک خود،تغییری در زندگی دیگران داده اند.

دوربین شبکه دو به سراغ آدم های خوب شهر می رودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آدم‌های خوب شهر» شرح حالی از کسانی است که شاید بدون اینکه شناخته شوند،از کنارشان در شهر گذر کرده باشیم.  آدم‌هایی عادی که در یک ویژگی مانند خوب کردن حال دیگران متمایز می‌شوند. این حال خوب ارمغان این افراد است برای کسانی که نمی‌شناسند.

دوربین «آدم‌های خوب شهر» هر روز ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه دو سیما داستان این افراد را روایت می‌کند. در مصاحبه ای کوتاه با علی اکبر کریمی تهیه کننده این برنامه به گفتگو  نشسته ایم.

 ایده تولید این برنامه چگونه شکل گرفت؟

 ما برنامه «عصر خانواده» را در ایام عادی سال به صورت روزانه در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما داشتیم، اما تصمیم گرفته شد که برنامه‌ای به نام «آدم‌های خوب شهر» جایگزین این برنامه شود البته با ساختاری نو و با هدف ترویج مهربانی که سعی می‌ کنیم با برنامه همیشگی ما متفاوت باشد.

در حقیقت ابتدا قرار بر این بود که مهمانان این برنامه را به «عصر خانواده» دعوت کنیم، اما بعد که این ایده را در اتاق فکر برنامه مطرح کردیم متوجه شدیم صد‌ها سوژه در حوزه مهربانی و کار نیک وجود دارند که ظرفیت تولید یک برنامه مستقل را دارند و از همان جا بود که پیشنهاد داده شد انسان‌هایی که یک اتفاق خوب را در زندگی دیگران و خود رقم زده اند را به یک برنامه مجزا به نام «آدم‌های خوب شهر»دعوت کنیم.

افرادی که به این برنامه  دعوت می‌شوند چگونه شناسایی می‌شوند و چه ویژگی‌های شاخصی دارند؟

معمولا ابتدای هر هفته یک جلسه می‌گذاریم و سوژه‌هایی که توسط گروه انتخاب شده اند را مطرح می‌ کنیم. مهمترین شاخص و ویژگی این افراد اتفاق خوبی است که برای دیگران رقم زده اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سوژه‌ها این است که این افراد قبلا به هیچ برنامه‌ای دعوت نشده باشند یا اگر هم رفته باشند به خوبی به این سوژه‌ها پرداخته نشده باشد و حضور کمرنگی داشته باشند که این اتفاق هم افتاد یعنی غالب این افراد تا کنون به هیچ برنامه تلویزیونی دیگری دعوت نشده اند.

آیا هر قسمت از برنامه بر محور موضوع خاصی می‌چرخد؟

درباره سوژه‌ها در اتاق فکر بحث می‌شود که علاوه بر تازگی در حضور، در موضوع شبیه هم نباشند و سعی می‌کنیم نسبت به یکدیگر در موضوع کار خیرشان متفاوت باشند.

خیرین مدرسه ساز، نیکوکارانی که در کار پرداخت دیه زندانیان هستند، افرادی که به موضوع کودکان کار می‌پردازند، کسانی که در تامین جهیزیه یا از سر گرفتن یک زندگی مشترک برای زوجین دخیل شده اند و موضوعات متفاوتی از این دست سوژه ما می‌شوند ضمن اینکه برنامه ما از روز اول، چون تعریفش این بوده که سراغ آدم‌های خوب شهر برود باید کسانی انتخاب می‌شدند که شرح حال شان جذابیت خاصی هم برای مخاطب داشته باشد.

برای متفاوت شدن این برنامه با سایر برنامه‌های شبکه‌های دیگر چه کرده اید؟

همیشه می‌گویم در این برنامه‌ها معمولا سوژه‌ها شبیه هم هستند؛ از حوزه برنامه سازی هم که نمی‌توانیم خارج شویم بنابراین سعی می‌شود با مجری به برنامه حال و هوایی نو ببخشیم، چون مجری در این نوع برنامه‌ها نقش مهمی دارد و مهم است که داستانِ سوژه را بداند و بتواند روایت را به خوبی پیش ببرد. از سوی دیگر سعی ما بر این بوده که  از زاویه‌ای متفاوت به سوژه نگاه کنیم.

چرا ماه رمضان برای پخش این برنامه در نظر گرفته شد و آیا بعد از این ایام نیز ادامه پیدا می‌کند؟

ماه رمضان یکی از زمان‌هایی است که شبکه‌های مختلف سعی می‌کنند در برنامه‌های خود تفاوت ایجاد کنند. فکر می‌کنم مدیرانی که به مخاطبان خود اهمیت می‌دهند؛ تلاش می کنند ویژه برنامه متناسب با این ایام داشته باشند و همین موضوع  باعث می‌شود که برنامه‌های این چنینی که حال و هوایی معنوی دارند در ماه رمضان بیشتر تولید و روانه آنتن شوند هر چند برنامه‌های مشابه نیز ساخته می‌شوند که در بقیه ایام سال در جدول پخش شبکه‌ها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه جامی
۰۰:۳۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خواهش میکنم به دونفر جوان تحصیل کرده که به کار نیاز دارند از طریق یه خیر نیکوکار کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اکبری
۱۸:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
با تشکراز برنامه خوبتون
شماره تماس با آقای نوید مسائلی در برنامه شنبه 99/2/27
Iran (Islamic Republic of)
مریم روشن نفس
۱۸:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا شماره تماس با مهمان برنامه تون رو بدید که با مجموعه ایشان اشنا شویم و همکاری کنیم
آخرین اخبار