رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت:واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان فهرج تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان و اداره کل دامپزشکی استان کرمان آغاز شد.

مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: از آنجا که بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی، واگیردار و پرخسارت در جمعیت دامی شهرستان می‌باشد، دامداران از خرید هرگونه دام بدون هویت به شهرستان فهرج خودداری کنند و نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

وی افزود:مهمترین و اصلی‌ترین روش انتقال و انتشار بیماری انتقال به روش مستقیم یعنی تماس دام آلوده با دام حساس می‌باشد که دام‌های مبتلا دارای علائم بیماری، خصوصا در مراحل اولیه و فاز تب دار ویروس را از طریق انتشار همراه با هوای تنفس به دام در تماس انتقال داده و سبب بروز بیماری در دام حساس می‌گردند.

بماندشتی تصریح کرد:مهمترین و اساسی‌ترین روش پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی بکارگیری اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است به نحوی که از ورود ویروس در یک گله و یا جمعیت جلوگیری نمایند.

انتهای پیام /ح

واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین فهرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار