معاون سازمان بورس گفت: معاملات بورس باید با درنظر گرفتن ریسک‌های بازارسرمایه صورت گیرد.

درنظر گرفتن معاملات بورس با ریسک‌های بازارسرمایهبه گزارش خبرنگار  بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید فلاح پور معاون سازمان بورس در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاملات بورس باید با درنظرگرفتن ریسک های بازارسرمایه صورت گیرد و معامله‌گران از ریسک‌های ابزارهای مالی نیز مطلع باشند تا در نهایت با در نظر گرفتن میزان ریسک‌پذیری خود، اقدام به انجام معامله کنند.

وی ادامه داد: اجرای لیگ ستارگان در بورس از سال قبل آغاز شده و یک فرصت مؤثر برای فرهنگ‌سازی و ارتباطات صنعت و دانشگاه است، چرا که از دانشجویان دعوت می‌شود با استفاده از تئوری‌هایی که در دانشگاه فرا گرفته‌اند، بتوانند در بازار سرمایه ورود کرده و کارآفرینی کنند که بر این اساس هدف این سازمان، تشویق این موضوع است.

فلاح پور در ادامه شناسایی نخبگان بازار سرمایه را از جمله اهداف این لیگ دانست و گفت: زمان برگزاری این لیگ از یک ماه به دو ماه افزایش یافته، ضمن اینکه امسال از ۳۰ دانشگاه کشور نیز برای حضور، دعوت به عمل آمده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال معامله‌گران در کل هفته و روزهای معاملاتی می‌توانند به رقابت بپردازند، گفت: مجموعه مقرراتی از سوی شورای سیاستگذاری لیگ ستارگان بورس تهیه شده که تدوین آن مراحل آخر را می‌گذراند و به صورت شفاف ضوابط را بیان خواهد کرد، ضمن اینکه اگر تخلفی صورت گیرد، نهادهای ناظر با آن برخورد خواهند کرد.

وی درپایان گفت: تمام ارکان بورس در کنار سازمان بورس و اوراق بهادار، کار نظارت بر روند فعالیت شرکت‌کنندگان در این لیگ را بررسی خواهند کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار