۱۲ مجموعه‌دار قوی داوطلب انتقال بخشی از فعالیت فرهنگی خود به محله سیروس تهران شدند.

داوطلب شدن ۱۲ مجموعه‌دار قوی برای احیای محله سیروس تهرانمنوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از داوطلب شدن ۱۲ مجموعه‌دار قوی برای انتقال بخشی از فعالیت‌های فرهگی‌شان به محله سیروس تهران خبر داد و اظهار کرد: پس از تفاهمنامه‌ای که میان وزارت راه و شهرسازی و هنرمندان، مجموعه‌داران و معماران امضا شد، ۵۰ مجموعه‌دار در قالب ۳ تور از محله سیروس تهران بازدید کردند و از این میان ۱۲ مجموعه‌دار داوطلب شدند که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی خود را به این محله قدیمی تهران منتقل کنند تا محله سیروس احیا شود.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که چنین برنامه‌ای را برای محلات قدیمی دیگر شهر تهران و استان‌ها و شهر‌های دیگر انجام دهیم؛ البته این کار نیازمند امضای تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط است.

شایان ذکر است؛ محله سیروس تهران که در گذشته با نام چال میدان شناخته می‌شد، یکی از محلات پنج گانه اصلی شکل‌دهنده تهران بود. این محله بر اساس نخستین آمارگیری که در سال ۱۲۲۹ هجری شمسی به دستور میرزا تقی خان امیرکبیر انجام شد، محل سکونت سربازها، توپچی‌ها، غلامان و نوکر‌ها بود.

محله سیروس تهران هم‌اکنون با معضلاتی چون فرسودگی کالبد بافت، تغییر کاربری تدریجی بخش غربی محله به انبار و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مرتبط با بازار تهران مواجه شده است و وضعیت مناسبی ندارد.


انتهای پیام/

آخرین وضعیت احیای محله قدیمی تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.